Viral Infections

קשישים בסיכון הגבוה ביותר ל-COVID חמור (Canadian Medical Association Journal)

בני 80 ומעלה בעלי השיעור הנמוך ביותר של הידבקות בעבר בקורונה, בעוד שהם נמצאים בסיכון הרב ביותר לתוצאות חמורות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Canadian Medical Association Journal. לפי המחקר הקנדי, יותר מ-40% מבני 80 ומעלה בקולומביה הבריטית בקנדה לא נדבקו בעבר בקורונה עד יולי 2023, ובנוסף, זו קבוצת החולים שנמצאה במחקר גם בסיכון הגבוה ביותר לתוצאות חמורות עקב קורונה, כמו אשפוז או מוות.

המחקר התבסס על שני מחקרי חתך מבוססי-אוכלוסייה שכללו יחד 4,000 דגימות סרום והראו כי בני 50 ומטה הם בעלי השיעור הגבוה ביותר של הידבקות בעבר בקורונה, ואילו בני 80 ומעלה היו בעלי השיעור הנמוך ביותר (57.7%). לפי המחברת הראשית של המאמר, “למבוגרים בני 80 פלוס היה סיכון גבוה פי 10 לאשפוז מזיהום ראשון של קורונה בהשוואה לילדים מתחת לגיל 5 שנים, ופי 10 סיכון גבוה יותר למוות מאשר קבוצת הגיל המבוגרת הבאה – 70 עד 79 שנים”. היא הוסיפה כי “לממצאים הללו יש השלכות על תעדוף חיסונים ותכנון מערכת הבריאות עם כניסתנו לסתיו ולחורף של 2023”.

סרו-חיוביות הנגרמת על ידי הזיהום הוגדרה במחקר כזיהוי של נוגדן חלבון אנטי-נוקלאוקפסיד (אנטי-NP), וכל סרו-חיוביות (הנגרמת על ידי חיסון או זיהום) הוגדרה כזיהוי של חלבון אנטי-NP, אנטי-ספייק 1 (אנטי-S1), או שניהם. מספר ההידבקויות הראשונות הוערך במחקר בהתבסס על ההבדל בין ה-seroprevalence המצטבר הנגרם על ידי זיהום.

הסיכונים לאשפוז (<0.3%) ולתמותה (<0.1%) כתוצאה מזיהום ראשון ב-SARS-CoV-2 במחקר היו נמוכים בסך הכל, כשהסיכונים החלו לעלות בגיל 50 בערך, תוך שהם נשארים בעקביות מתחת ל-1% ו-0.1% עד גיל 80.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה