Viral Infections

הידבקות בקורונה קשורה להפרעות אורולוגיות בקרב גברים (Journal of Internal Medicine)

קורונה

זיהום SARS-CoV-2 קשור בשכיחות מוגברת לאצירת שתן, דלקת בדרכי השתן ודם בשתן בקרב גברים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of Internal Medicine.

לפי המחקר, “זהו המחקר הגדול ביותר שמדגים את ההשפעות האורולוגיות המזיקות של זיהום SARS-CoV-2. הספרות הנוכחית כללה עד כה רק סדרות מקרים קטנות ומחקרים תצפיתיים שמעריכים את הקשר בין COVID-19 לתסמיני דרכי שתן תחתונות בקרב זכרים”.

המחקר, שכלל כמעט 18,000 נבדקים, כלל את כל המטופלים הגברים שהשתמשו בשירותי מערכת הבריאות הציבורית בהונג קונג וקיבלו מונותרפיה של חוסמי אלפא עבור תסמיני דרכי שתן תחתונות משנת 2021 עד 2022. לכמחצית מהם היה זיהום SARS-CoV-2 שאושר על ידי PCR.

המחקר הרטרוספקטיבי השווה תוצאות אורולוגיות, כולל סיבוכי היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH), ושינויים בטיפול הרפואי בשתי הקבוצות. החוקרים השוו מטופלים גברים עם זיהום SARS-CoV-2 אשר נטלו מונותרפיה בסיסית של חוסמי אלפא עבור תסמיני דרכי שתן תחתונות עם קבוצת ביקורת ללא זיהום SARS-CoV-2.

עורכי המחקר מצאו שבהשוואה לביקורות, לקבוצה עם SARS-CoV-2 הייתה שכיחות גבוהה יותר משמעותית של אצירת שתן (4.55% לעומת 0.86%, P < .001), המטוריה (1.36% לעומת 0.41%, P < .001), דלקת קלינית בדרכי השתן (4.31% לעומת 1.49%, P < .001), בקטריוריה מוכחת בתרבית (9.02% לעומת 1.97%, P < .001), ותוספת טיפול במעכבי 5-אלפא רדוקטאז (0.50% לעומת 0.02%, P < .001).

לפי המחקר, “הרופאים צריכים להיות מודעים לשכיחות הגבוהה משמעותית של סיבוכים הקשורים לדרכי שתן תחתונות של COVID-19 ולהבין שביטויים אורולוגיים אלו יכולים להתרחש ללא קשר לחומרת ה-COVID-19”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה