Viral Infections

עלייה בתמותת ילדים מהתפרצות מגפות – בשל פערי חיסון (New York Times)

Vaccination חיסון
הניו יורק טיימס פרסם בשבוע שעבר תחקיר בו הוא מצביע על עלייה בהתפרצות של מחלות הגורמות בעיקר לתמותת ילדים, ביניהן חצבת, דיפתריה, ופוליו. מהכתבה עולה כי מדובר בהשלכות שנגרמו מהזעזועים שעברו מערכות הבריאות עוד בתקופת הקורונה, בעקבותיהם יותר משישים מליון ילדים לא חוסנו נגד מחלות ילדות סטנדרטיות.
הילדים מכונים “ילדים במינון אפס”, כלומר, שלא קיבלו מנת חיסון אחת: על פי ארגון Gavi, המסייע במימון חיסונים ברחבי העולם, מדובר במחצית מהילדים שמתו ממחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון. אליהם נוספים ילדים הסובלים מ”תת-חיסון”, כלומר, קיבלו רק חלק מהחיסונים הנדרשים. בכתבה מובאים נתונים מתוך המידע שאוסף ארגון הבריאות העולמי, למשל זינוק של 43% במקרים של חצבת ב-2022 בהשוואה ל-2021, עם צפי של עד פי שניים בתמותה ב-2023.
לפי הכתבה, אחד האתגרים הוא בילדים שלא קיבלו חיסונים במועד, ולא נמצאים כבר בטווח הגילאים הנכללים בתכניות חיסון של ארגונים וממשלות ברחבי העולם, גם לאחר חזרת שירותי הבריאות הללו לפעילות שוטפת; כעת יוניצ”ף, ארגון הילדים של האו”ם מעודד מדינות רבות ליישם תכניות בזק כדי להשלים את החיסונים בכל הילדים בני שנה עד ארבע, תוך רתימת Gavi לרכישת חיסונים לילדים שלא חוסנו או חוסנו באופן חלקי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה