VTE=venous thromboembolism

סיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון ותרומבואמבוליזם ורידי בנשים עם המוכרומטוזיס (Clin Res Hepatol Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinics and Research in Hepatology and Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה שכיחות גבוהה יותר של הפרעות יתר לחץ דם של היריון ותרומבואמבוליזם ורידי בנשים עם המוכרומטוזיס, אם כי לא תוארה השפעה על התוצאות הפרינטאליות.

במחקר הרטרוספקטיבי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של המוכרומטוזיס על התוצאות האימהיות והפרינטאליות בנשים שילדו בארצות הברית בין 2010 ו-2019. הממצאים מבוססים על נתונים אודות למעלה מ-36 מיליון אשפוזים לאחר לידה, כאשר הושלמה הערכה מקיפה עם דגש על סיבוכים אימהיים, תוצאים פרינטאליים וניצול שירותים רפואיים בקרב נשים עם המוכרומטוזיס לעומת נשים ללא ההפרעה ההמטולוגית.

מהנתונים עולה כי נשים עם המוכרומטוזיס שהו באשפוז לפרק זמן ארוך יותר (3.27 ימים לעומת 2.64 ימים, בהתאמה), עם עלויות טיפול רפואי גבוהות יותר (21,789.66 דולרים לעומת 17,751.63 דולרים) בהשוואה לאלו ללא המוכרומטוזיס.

לאורך תקופת המחקר תועדה עליה משמעותית בשיעורי הימצאות המוכרומטוזיס בזמן אשפוזים לאחר לידה, מ-1.91 מקרים ל-100,000 אשפוזים ל-8.65 מקרים ל-100,000 אשפוזים.

בנשים עם המוכרומטוזיס תועדו שיעורי הימצאות גבוהים יותר של הפרעות יתר לחץ דם של היריון (יחס סיכויים מתוקן של 1.50, רווח בר-סמך 95% של 1.03-2.19), כמו גם סיכון גבוה יותר לתרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכויים מתוקן של 20.35, רווח בר-סמך 95% של 5.05-82.05).

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות בשיעור אירועי דמם לאחר-לידה, ניתוחים קיסריים, לידה מוקדמת, הגבלת גדילת עובר, לידת תינוק גדול לגיל היריון ותמותת עובר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין אם ישנם הבדלים בין אוכלוסיות שונות ולהבין טוב יותר את השינויים בשיעורי היארעות המוכרומטוזיס בנשים הרות.

Clin Res Hepatol Gastroenterol, Sep 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה