כללי

הגדרה מעודנת של סינדרום מטבולי מנבאת טוב יותר התפתחות סוכרת בעתיד (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Diabetes Care, עולה כי להגדרה חדשה ותקפה של סינדרום מטבולי המשתמשת במשתנים רציפים במקום במשתנים קטגוריאלים יש כוח ניבוי טוב יותר של התפתחות סוכרת בעתיד.

אין לטפל באבחון של סינדרום מטבולי כמשתנה קטגוריאלי, גישה של כן או לא אינה תקיפה בהפרעות דגנרטיביות כרוניות כגון סינדרום מטבולי. גישה של משתנה רציף מביאה לקבוצת מטופלים עם ספקטרום של סיכון ארוך טווח להיות בעלי התוצאות הסופיות.

החוקרים פיתחו הגדרה, שנתנה נקודה אחת פר עשירון של אוכלוסייה עבור כל מרכיב של הגדרת NCEP (National Cholesterol Education Program ) של סינדרום מטבולי, כמו כן, הם גם בדקו את היכולת של הגדרה זו לנבא סוכרת באוכלוסייה היספנית.

יותר מ-60% מהמטופלים, שזוהו על ידי הקריטריונים של NCEP כבעלי סינדרום מטבולי, היו באחוזון העליון של הסקאלה של ההגדרה החדשה. ל-147 מתוך 559 נבדקים באחוזון העליון היה פרופיל מטבולי בלתי רצוי, אך הם התאימו רק לשני קריטריונים של NCEP.

על כן, שיטות המבוססות על אוכלוסייה מספקות מידע משלים עבור אינדיבידואלים עם לא יותר משני מרכיבים של קריטריוני NCEP.

השכיחות של היפר אינסולינמיה עולה ככל שהמספר הכולל של נקודות עולה, והשכיחות של סוכרת הייתה פרופורציונלית ישירה למספר הכולל של נקודות שהצטברו.

לדברי החוקרים, הערך העיקרי של מחקר זה הוא ככל הנראה בלימודי מחקרים. בינתיים, מחקר קוהורט גדול נמצא בדרכו להעריך את הביצועים של ההגדרה החדשה (ועוד סקאלות אחרות של פרוגנוזה) עבור ניבוי של תוצאות קרדיווסקולריות. בנוסף, החוקרים מיישמים את ההגדרה המבוססת אוכלוסייה שלהם על מספר מחקרים גנטיים המתוכננים לזהות גנים החשודים לגרימת סוכרת סוג 2.

Diabetes Care 2006;29:2420-2426

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה