טראומה בילדות הינה גורם מנבא משמעותי להתפתחות תסמונת דחק בתר-חבלתית (מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America עולה כי היסטוריה של טראומה בילדות במתגייסים למשטרה, שאינם סובלים מתסמינים פסיכיאטריים, הינה גורם מנבא משמעותי לתסמונת דחק בתר-חבלתית (PTSD או Posttraumatic Stress Disorder).

במסגרת המחקר העריכו החוקרים את הסיכון הביולוגי וגורמים שונים ב-400 מגויסים לאקדמיה לשוטרים בעיר ניו-יורק ובמפרץ סן-פרנסיסקו, במהלך תקופה של שמונה שנים.

לדברי החוקרים, למרות שבאף אחד מבין 400 המגויסים לא זוהתה הפרעה פסיכיאטרית משמעותית בציר 1 במהלך בדיקות הסקירה, כאשר הציגו בפניהם סרטון מהחיים האמיתיים, מצבים משטרתיים מסוכנים, במגויסים שדיווחו על היסטוריה של טראומה בילדות זוהו שינויים בתגובתיות הפסיכולוגיות והביולוגית, שניבאו התפתחות תסמונת דחק בתר-חבלתית לאחר ארבע שנים.

בתגובה לסרטון, אלו שחוו טראומה בילדות המוקדמת דיווחו על מצוקה סובייקטיבית משמעותית הרבה יותר וכן תועדה עליה בקטכולאמינים ברוק ובתגובות MHPG (3-Methoxy-4-Hydroxyphenylglycol).

לכן, במגויסים בריאים וללא תחלואה פסיכיאטרית, ניתן לזהות ביטוי-יתר של התגובה האנדוקרינית במידה ובעברם היסטוריה של טראומה בילדות. בנוסף, תגובת עירור אקוסטית (Acoustic Startle Reactivity) בצורת מצמוץ עיניים או קצב לב הייתה מוגברת בתגובה לסרטון במגויסים שחוו טראומה בילדותם.

כאשר הגיעו לשירות פעיל, השוטרים דיווחו על מצב המסכן את חייהם בתדירות של אחת לארבעה חודשים. באלו עם היסטוריה של טראומה בילדות תועדה תגובה אדרנרגית וגלוקוקורטיקואידית מוגברת למצבים מסוכנים אלו.

באלו עם היסטוריה משפחתית של חרדה, הפרעות מצב רוח, או התמכרות לחומרים שונים תועדה  נטייה מוגברת לתסמונת דחק בתר-חבלתית לאחר ארבע שנים ככל הנראה עדות לנטייה גנטית להפרעה.

ארבע שנים לאחר הגיוס, הגורם המנבא היחיד המשמעותי ביותר לתסמיני PTSD הינו עוצמת ומשך התסמינים דמויי-חרדה בעת החשיפה לאירוע הקריטי. באדם עם נטייה גנטית וחשיפה לטראומה בילדות, קיים סיכון מוגבר להפרעה בבקרה הרגשית.

בנוסף, החוקרים זיהו ארבעה דפוסים נפרדים. בקבוצה הגדולה ביותר, ב-75% תוארו תסמיני PTSD מעטים, אם בכלל, בכל שלב במהלך ארבע השנים הראשונות לשירות. יתר 25% החולים התחלקו לשלוש קבוצות בקבוצה הראשונה תועדה תגובת חרדה מוגברת עם התחלת השירותי במשטרה, עם הסתגלות מהירה. בקבוצה השנייה החולים פיתחו את התסמינים כתוצאה מאירוע טראומטי ראשון ולאחר מכן הסתגלו. בקבוצה הגדולה ביותר הודגמה עליה ליניארית בתסמיני PTSD כל שנה במהלך השירות במשטרה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי 25% מהמגויסים למשטרה סבלו מטראומה (חשיפה לאלימות, תאונת דרכים, התעללות וכדומה) לפני גיל 13 שנים שיעור דומה לזה המקובל באוכלוסיה הכללית.

מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה