תזונה-מבוססת צמחים עשויה להפחית את הסיכון לסרטן ערמונית (Journal of Urology)

ערמונית

מסקירה שיטתית חדשה, שתוצאותיה הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Urological Association ובמקביל פורסמו בכתב העת Journal of Urology, עולות מספר יתרונות לדיאטה מבוססת צמחים בגברים בסיכון מוגבר לסרטן ערמונית או לאחר אבחנה של הממאירות האורולוגית.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של 16 מחקרים התערבותיים ו-15 מחקרים תצפיתיים שדיווחו על נתוני תזונה מבוססת צמחים והיארעות ממאירות ערמונית ותוצאים אחרים בקרב גברים בסיכון למחלה הממארת.

המחקרים ההתערבותיים התמקדו בשינויי אורחות חיים, כולל דיאטה מבוססת-צמחים בגברים שהיו תחת מעקב פעיל לאחר אבחנה של סרטן ערמונית ממוקם או עם הישנות ביוכימית לאחר טיפול. מהתוצאות עלה שיפור בתוצאות האונקולוגיות בטווח קצר עם שיפור במצב הבריאותי ובתזונה.

מחקרים אפידמיולוגיים התמקדו בסיכון לסרטן ערמונית ומהממצאים עלתה השפעה מגנה או העדר קשר עם דפוסי תזונה מבוססת-צמחים.

בגברים בסיכון להתפתחות סרטן ערמונית, באלו שהיו צמחוניים או טבעוניים תועד סיכון מופחת משמעותית או סיכון דומה להתפתחות סרטן ערמונית לאורך זמן, בהשוואה לגברים שאכלו בשר ו/או דגים. החוקרים מדגישים כי לא זוהו מחקרים שהצביעו על סיכון מוגבר להתפתחות סרטן ערמונית עם דיאטה מבוססת-צמחים. בגברים עם אבחנה של סרטן ערמונית, באלו שאימצו דיאטה מבוססת-צמחים תועד שיפור משמעותי במצב הבריאותי הכללי ובתוצאות סרטן ערמונית.

החוקרים מדווחים עוד כי מחקרים להערכת ההשפעה של דיאטה טבעונית הדגימות השפעה טובה על הסיכון לסרטן ערמונית ותוצאות הממאירות. עם זאת, ישנם מחקרים מעטים אודות ההשפעה של דפוסי תזונה מבוססת צמחים על תוצאות המחלה בטווח הארוך.

ממצאים אלו מעודדים מאוד לאור היתרונות הרבים של דיאטה מבוססת-צמחים על הבריאות הכללית וכן על הסביבה ובעלי החיים. החוקרים קוראים לגברים להקפיד על דיאטה מבוססת-צמחים במטרה לשפר את מצבם הבריאותי בכלל ואת מצב הערמונית בפרט.

Journal of Urology 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה