ההשפעות של Epidermolysis Bullosa על בריאות העצם (Pediatric Dermatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Dermatology סוקרים מומחים את ההשפעה של Epidermolysis Bullosa על בריאות העצם, כולל דיון בהמלצות הנוכחיות וקריאה להשלמת מחקרים נוספים עם פרסום קווים מנחים.

המומחים כותבים כי אוסטיאופורוזיס מהווה תחלואה משמעותית בילדים עם אבחנה של Epidermolysis Bullosa, אך אין נתונים אודות שיעור הימצאות מחלת העצם או אירועים המקדימים את אובדן העצם באוכלוסיית חולים זו.

במטרה לאפיין את שיעורי הימצאות אוסטיאופורוזיס ובריאות העצם בילדים עם אבחנה של Epidermolysis Bullosa ולסכם את ההמלצות הקליניות בנושא, החוקרים השלימו סקירה של 21 מחקרים שפורסמו בספרות הרפואית אודות תזונה לקויה או כל גורם העשוי להשפיע על בריאות העצם באוכלוסייה זו.

מחקרים שפורסמו בשפה שאינה אנגלית הוצאו מהסקירה, כמו גם תקצירים ומאמרי סקירה.

החוקרים מסכמים את ההמלצות מ-13 מבין 21 המחקרים, אשר פורסמו בין השנים 1971-2022. בין ההמלצות נכללות המלצות להערכה תזונתית והערכת משקל הגוף לפני גיל שנתיים, השלמת בדיקות דם כל 6-12 חודשים החל מהלידה והערכת שלב טאנר כל שישה חודשים.

המלצות נוספות כוללות השלמת בדיקות DEXA (או Dual-Energy X-ray Absorptiometry) החל מגיל שש שנים עם בדיקות עוקבות כל 1-2 שנים, למעט במקרים קלים, עם תוספי ויטמין D במינון יומי של 80-320 יחידות בינלאומיות בילדים בגילאי 0-7 שנים ובמינון של 720 יחידות בינלאומיות בילדים מעל גיל 8 שנים.

המומחים מסכמים וכותבים כי לאור ההשפעה המורכבת על בריאות העצם וההשפעה של בריאות עצם ירודה על איכות החיים של הילדים, קיים צורך משמעותי בהשלמת מחקרים נוספים אודות ההשפעה המולקולארית של Epidermolysis Bullosa על בריאות העצם וכן לפתח קווים מנחים לבדיקות סקר, מעקב וטיפול באוסטיאופורוזיס בחולים עם המחלה הכרונית.

Pediatric Dermatology, Jan 11, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה