עידן חדש בטיפול המטומה סאב-דוראלית (ISC)

Headache כאב ראש
הטיפול בהמטומה סאב-דוראלית קיבל דחיפה משמעותית לאחר פרסום שלושה ניסויים חדשים, שכולם הראו יתרונות גדולים ומשמעותיים לתהליך אמבוליזציה חדש והוצגו בכנס השבץ הבינלאומי

הטיפול בהמטומה סאב-דוראלית קיבל דחיפה משמעותית לאחר פרסום שלושה ניסויים מבוקרים אקראיים חדשים, שכולם הראו יתרונות גדולים ומשמעותיים לתהליך אמבוליזציה חדש שנעשה כפרוצדורה אנדו-וסקולרית, ומפחית את הצורך בניתוח.

בהשוואה לטיפול רפואי בלבד, הוכח כי תהליך האמבוליזציה מפחית את קצב התקדמות או הישנות ההמטומה ו/או הצורך בניתוח בחולים עם המטומות סאב-דוראליות קטנות יותר ומפחית את הצורך בניתוח חוזר באלה עם המטומות גדולות יותר שעברו טיפול כירורגי ראשוני.

ניסויי ה-EMBOLISE ו-MAGIC-MT, שכללו שימוש במוצר האמבוליזציה Onyz המיוצר על ידי מדטרוניק, וניסוי ה-STEM, שכלל שימוש במוצר האמבוליזציה Squid המיוצר על ידי Balt, הוצגו בוועידת השבץ הבינלאומית (ISC) 2024 שהתקיימה בשבוע שעבר בפיניקס, אריזונה.

יו”ר ISC 2024, ד”ר טיודור ג’ובין, ראש החוג לנוירולוגיה בבית הספר לרפואה קופר באוניברסיטת רואן, קמדן, ניו ג’רזי, תיאר את שלושת הניסויים שדווחו בו-זמנית כ”רגע של ציון דרך בטיפול בהמטומה סאב-דוראלית”. ג’ובין, שלא היה מעורב במחקרים, השווה את המצב לתקופה שלפני מספר שנים שבה דווחו הניסויים האנדו-וסקולריים החיוביים הראשונים של טרומבוקטומיה בשבץ של כלי דם גדולים. לדבריו, “זה עבור המטומה סאב-דוראלית, כמו תקופת הטרומבוקטומיה ב-2015. כל שלושת הניסויים הללו חיוביים. הם בעצם מראים את אותו הדבר ומספקים ראיות חזקות ברמה 1 שטיפול אנדו-וסקולרי בהמטומה סאב-דוראלית מועיל מאוד. אני שמח לראות את התוצאות האלה. הן ישנו את הפרקטיקה, אני משוכנע בזה ב-100%”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה