אלרגיה

מקומו של טיפול מותאם אישית במעכב TNF במהלך היריון של נשים עם מחלת מעי דלקתית (Gut)

במאמר שפורסם בכתב העת Gut מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי להגבלת החשיפה התוך-רחמית למעכבי TNF בנשים עם מחלת מעי דלקתית, ניתן להפסיק את הטיפול התרופתי בבטחה בטרימסטר השני בנשים בהפוגה ממושכת. בנשים שאינן בהפוגה ממושכת, ניתן להמשיך את הטיפול הביולוגי ללא עדות ברורה לסיכון נוסף לעובר.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר שתי קבוצו נשים הרות: נשים עם הפוגה מלאה שהפסיקו טיפול במעכבי TNF לפני שבוע 25 להיריון ונשים שהמשיכו בטיפול התרופתי מעבר ל-30 שבועות היריון. הם בחנו את התוצאות באם, מהלך הלידה והתוצאות בילד לאחר שנה, בהשוואה לילדים לנשים ללא מחלת מעי דלקתית.

מדגם המחקר כלל 106 נשים עם 83 הריונות שהגיעו לסופם. שיעורי ההתלקחות לאחר שבוע 22 לא היו שונים בין 51 הנשים שהפסיקו את הטיפול לאחר 25 שבועות היריון ובין 32 הנשים שהמשיכו בטיפול התרופתי (9.8% לעומת 15.6%, p=0.14). לא תועדו הבדלים בשיעורי תגובות אלרגיות או אובדן תגובה לאחר-לידה. תוצאות הלידה היו דומות בשתי הקבוצות.

משקל הלידה של יילודים בשתי הקבוצות היה נמוך יותר ולעיתים קרובות יותר ההיריון הסתיים בניתוח קיסרי. שיעורי ההנקה היו נמוכים יותר בקבוצת הילדים לנשים עם מחלת מעי דלקתית, בהשוואה לנשים ללא מחלת מעי דלקתית.

לא תועדו הבדלים בגדילה, שיעור זיהומים, אלרגיות, אקזמה ואירועים חריגים בין יילודים לאימהות שהפסיקו את הטיפול הביולוגי לאחר 25 שבועות ואימהות שהמשיכו בטיפול התרופתי. יתרה מזאת, בגיל שנה, לא תועדו הבדלים בין ילדים שנחשפו לטיפול הביולוגי ובין ילדים לאימהות ללא מחלת מעי דלקתית.

Gut. 2016;65(8):1261-1268

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה