אלרגיה

טיפול ב-GERD עשוי להקל על תסמינים נזאליים (JAMA Otolaryngol Head Neck Surg)

במאמר שפורסם במהלך חודש מרץ בכתב העת JAMA Otolaryngology Head & Neck Surgery מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי כחולים עם GERD (Gastroesophageal Reflux Disease) עם LPR (Laryngopharyngeal Reflux) ותסמיני חסימה נזאלית, טיפול בהחזר קיבה-וושט במעכבי תעלות מימן עשוי להביא לקלה גם בתסמינים נזאליים.

מדגם המחקר כלל 50 חולים עם תסמינים קלאסיים של GERD, עם עדות להפרעה בתפקוד הסוגר התחתון של הוושט ודלקת וושט, כמו גם אבחנת של LPR. החוקרים כללו במחקר 50 משתתפים נוספים ללא היסטוריה של LPR או מחלה נזאלית כקבוצת ביקורת.

חולים עם LPR נטלו טיפול במעכבי תעלות מימן למשך 12 שבועות. בנוסף, הם קיבלו ייעוץ אודות שינויים תזונתיים ושינויי אורחות חיים במטרה לשפר את התסמינים.

לפני הטיפול, בחולים עם LPR תועד מדדי NOSE (Nasal Obstruction Symptom Evaluation) ו-TNR (Total Nasal Resistance) גבוהים יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת (מדד NOSE: חציון של 8 לעומת 6 נקודות; מדד TNR: חציון 0.29 לעומת 0.20 נקודות).

הטיפול התרופתי במעכבי תעלות מימן לווה בירידה משמעותית בכל מדדי NOSE ו-TNR.

בעוד שלפני הטיפול מדדי TNR בקבוצת החולים עם LPR היו גבוהים יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת, מדדים אלו היו כמעט זהים לאחר הטיפול.

למרות שמהממצאים עולה כי ל-LPR השפעה שלילית על גודש אפי, המנגנון בבסיס ממצא זה אינו ברור. מאחר והחולים בקבוצת הטיפול סבלו מדלקת של הוושט, החוקרים מציעים כי הפתופיזיולוגיה עשויה לכלול הפעלת רפלקס וגאלי.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים הפתופיזיולוגיים התורמים לשינויים אלו בדרכי הנשימה.

JAMA Otolaryngol Head Neck Surg. Published online March 9, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה