אלרגיה

טיפול מקומי ב-Ruxolitinib יעיל ונסבל היטב כנגד דרמטיטיס אטופית (American Journal of Clinical Dermatology)

מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Clinical Dermatology עולה כי טיפול מקומי בקרם Ruxolitinib, מעכב JAK1 ו-JAK2, הינה אפשרות טיפול יעילה ונסבלת היטב בחולים עם דרמטיטיס אטופית.

להערכת פרופיל הבטיחות והיעילות של Ruxolitinib, החוקרים השלימו מחקר שכלל 41 חולים שקיבלו את הטיפול התרופתי, אשר פותח כקרם לשימוש מקומי במטרה להשיג את ההשפעה הקלינית המקסימאלית על העור ולצמצם את הסיכוי לספיגה סיסטמית.

שני חולים הפסיקו את הטיפול מסיבות שאינן קשורות לטיפול.

חציון פני שטח גוף מעורבים עמדו על 31.2% בתחילת המחקר ומדד EASI (Eczema Area and Severity Index) הממוצע עמד על 20.8 נקודות. החולים שנכללו במחקר מרחו מקומית את קרם Ruxolitinib 1.5% פעמיים ביום על כל נגעי דרמטיטיס אטופית, למשך 28 ימים.

במהלך המעקב, 31.7% מהחולים פיתחו אירועים חריגים על-רקע הטיפול, רובם היו בחומרה קלה או מתונה. החוקרים קבעו כי שישה מהאירועים החריגים הללו עשויים להיות קשורים לטיפול התרופתי בארבעה חולים.

הריכוז המקסימאלי הממוצע של Ruxolitinib בדם תועד לאחר 4 שעות מהשימוש הראשון. הריכוזים היו יחסית שטוחים לאורך 28 ימי הטיפול והיו נמוכים יותר בהשוואה לריכוז השיא ביום הראשון.

בסיכומו של דבר, ריכוזי Ruxolitinib בדם לא השתנו באופן משמעותי במחזור הסיסטמי והיו קשורים עם כמות הקרם בשימוש ואחוז פני שטח גוף שטופל.

לאחר 28 ימים, ב-35.9% מהחולים הטיפול היה מוצלח לפי IGA (Investigator Global Assessment). בקרב 37 חולים שהמשיכו בטיפול לאורך 56 ימים, ב-56.8% תועד טיפול מוצלח. במרבית החולים תועד עור נקי או כמעט נקי לאחר 28 ימים, עם שיפור נוסף לאחר 56 ימים.

החוקרים כותבים כי Ruxolitinib נסבל היטב, כאשר מרבית האירועים החריגים היו בדרגת חומרה קלה או בינונית. הנתונים הצביעו על עליה זמנית בספירת טסיות לאחר 15 ימים, אשר הייתה בטווח התקין ושבה לערכי הבסיס לאחר 28 ימים. המנגנון אינו מובן היטב; עם זאת, הרושם הוא כי העלייה בספירת טסיות הייתה חסרת חשיבות קלינית.

American Journal of Clinical Dermatology 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה