אלרגיה

פרוביוטיקה עשויה להפחית את פעילות המחלה ולשפר את איכות החיים של חולים עם פסוריאזיס (J Drugs Dermatol)

 מתן טיפול פרוביוטי כל יום למשך שמונה שבועות לווה בשיפור במספר מדדי מחלה בחולים עם פסוריאזיס, כולל איכות חיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Drug and Dermatology.

 מחקרים קודמים הציעו קשר בין פסוריאזיס ובין הפרעה בהרכב המיקרוביום במערכת העיכול. לאור זאת, הם ביקשו לבחון אם שינוי הרכב המיקרוביום במעי באמצעות פרוביוטיקה עשוי להשפיע לטובה על חולים עם פסוריאזיס, כולל שיפור קליני והפחתת דלקת כרונית וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

 המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, כלל 46 חולים עם פסוריאזיס. המשתתפים בזרוע הטיפול הפעיל טופלו בקפסולות שהכילו לפחות 1.6 x 10 9 יחידות מייצרות-מושבות לגרם של חיידקים מזנים שונים למשך חודשיים.  

 התוצא העיקרי של המחקר היה מדד PASI (Psoriasis Area and Severity Index) והחוקרים בחנו גם את לחץ הדם, איכות החיים לפי SF-36, ציטוקינים פרו-דלקתיים כמו hs-CRP ו-IL-1-beta ורמות ליפו-פוליסכרידים.

 מהתוצאות עולה שיפור משמעותי באיכות החיים בזרוע הטיפול הפרוביוטי, בהשוואה לזרוע הפלסבו (19.1- לעומת 13.3, p=0.034). באשר למדד PASI, גם במקרה זה הייתה עדיפות לפרוביוטיקה לעומת פלסבו (5.06- לעומת 0.3, P=0.049).

 עוד עולה מהמחקר כי רמות ליפו-פוליסכרידים ירדו בהיקף גדול יותר עם פרוביוטיקה לעומת פלסבו (7.21- לעומת 2.74- מילימול/ליטר, P=0.01). טיפול פרוביוטי גם היה עדיף על פלסבו בהפחתת רמות hs-CRP (1.67- לעומת 0.7- מ”ג/ליטר, p=0.013) ו-IL-1-beta (1.64- לעומת 0.17 מ”ג/ליטר, p=0.043).

 ממצאי המחקר מעידים כי טיפול פרוביוטי במשך שמונה שבועות הוביל לשיפור משמעותי בחומרת פסוריאזיס ובאיכות החיים של החולים. יתרה מזאת, צריכה יומית של פרוביוטיקה למשך שמונה שבועות השפיעה לטובה על מדדי דלקת ועקה חמצונית משנית לפסוריאזיס.

 

J Drugs Dermatol 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה