אלרגיה

טיפול בקרם Ruxolitinib מקל במהירות על תסמיני גרד עקב אטופיק דרמטיטיס (J Eur Acad Dermatol Venereol)

 בחולים עם אטופיק דרמטיטיס, טיפול בקרם Ruxolitinib הביא להקלה משמעותית על גרד במהלך שני מחקרים בשלב 3, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of European Academy of Dermatology and Venereology.

 מחקרי TRuE AD1 ו-TRuE AD 2  הינם שני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, מבוקרים, שכללו 1,249 חולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס למשך לפחות שנתיים, עם מדד IGA (או Investigator Global Assessment) של 2-3 נקודות ומעורבות של 3-20% מפני שטח הגוף.

 החולים חולקו באקראי ביחס 2:2:1 לקבלת טיפול פעמיים ביום בקרם Ruxolitinib בריכוז 0.75%, קרם Ruxolitinib בריכוז 1.5%, או פלסבו, למשך שמונה שבועות.

 בחולים עם אטופיק דרמטיטיס, קרם Ruxolitinib הפחית משמעותית את תסמיני הגרד במהלך שני המחקרים בשלב 3.  בתוך 12 שבועות מהשימוש הראשון תועדה ירידה של 0.4- ו-0.5- נקודות בגרד, אשר הייתה שונה באופן מובהק סטטיסטית בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בה תועדה ירידה של 0.1- נקודות בגרד.

 לאחר 8 שבועות, ב-58.3% ו-65.1% מהחולים בשתי הקבוצות תועדה ירידה של לפחות 2 נקודות בתסמיני גרד לפי סולם Numerical Rating Scale-2 (או NRS2), בהשוואה ל-29.4% מהחולים בזרוע הפלסבו.

 ירידה של לפחות 4 נקודות במדדי גרד תועדה ב-8.9% ו-11.2% מהחולים בקבוצות הטיפול, בהתאמה, לאחר יומיים, בהשוואה ל-2.1% מאלו בקבוצת הפלסבו. לאחר 8 שבועות, ירידה של 4 נקודות תועדה ב-41.5% ו-51.5% מהמטופלים ב- Ruxolitinibוב-15.8% בזרוע הפלסבו.

 מדד NRS הממוצע ירד לאורך תקופת המחקר מ-5.1 נקודות בכלל האוכלוסייה ל-2 נקודות בזרוע הטיפול ב- Ruxolitinib בריכוז 0.75%, ל-1.8 נקודות בזרוע הטיפול ב- Ruxolitinib בריכוז 1.5% ול-3.5 נקודות בזרוע הפלסבו לאחר 56 ימים.

 לאחר 8 שבועות, ב-80% מהחולים בכל קבוצת טיפול תועדה הקלה בגרד לפי מרכיב VAS של סולם SCORAD, כאשר בזרוע הביקורת ירידה בגרד תועדה ב-48% מהחולים.

 החוקרים כותבים כי מאחר וגרד הינו התסמין המרכזי של אטופיק דרמטיטיס הפוגע באיכות החיים של החולים, יש חשיבות רבה לטיפולים יעילים להקלה על הגרד. הטיפול בקרם Ruxolitinib הביא להקלה מהירה מאוד בגרד ולאורך פרק זמן ממושך ומדוע בכלי חשוב מאוד במכלול אפשרויות הטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס.

 

J Eur Acad Dermatol Venereol, Sep 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה