אלרגיה

שכיחות מוגברת של כאבי ראש בחולים עם אסתמה לא-מאוזנת (Clin Respir J)

מנתונים חדשים המבוססים על סקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) עולה קשר בין אסתמה ובין כאבי ראש, כאשר בקרב חולים עם התקף אסתמה בשנה החולפת תועד סיכון מוגבר לכאבי ראש.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין איזון אסתמה ובין כאבי ראש, תוך תקנון לגורמים סוציו-דמוגרפיים, זאת על-סמך מדגם ארצי מייצג של אוכלוסיית ארצות הברית באמצעות נתונים מסקרי NHANES.

החוקרים התמקדו במטופלים מעל גיל 20 שנים אשר לקחו חלק בסקרי NHANES בין השנים 2001-2004, כאשר שאלונים ייעודיים שימשו להערכת אבחנה קודמת של אסתמה והיסטוריה של כאבי ראש. ניתוח סטטיסטי רב-משתני הושלם במטרה לקבוע אם קיים קשר בין התקפי אסתמה ובין כאבי ראש.

מהנתונים עולה כי בקרב חולי אסתמה תועד סיכון גבוה יותר לתלונות על כאבי ראש (יחס סיכויים של 1.62, רווח בר-סמך 95% של 1.30-2.02, p<0.001). בחולים עם התקף אסתמה בשנה החולפת תועד סיכון גבוה כפליים לכאבי ראש, בהשוואה לאלו שלא חוו התקפי אסתמה (יחס סיכויים של 1.94, רווח בר-סמך 95% של 1.11-3.39, p=0.022). החוקרים לא זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין משתתפים שפנו לקבלת טיפול דחוף לאסתמה בשנה האחרונה ובין אלו שלא נזקקו לטיפול דומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם התקף אסתמה בשנה האחרונה תועד סיכון גבוה יותר לכאבי ראש, בהשוואה לאלו ללא התקפי אסתמה.

Clin Respir J, Jul 10, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה