אלרגיה

היעילות והבטיחות של Dupilumab בחולים עם אקזמה כרונית חמורה של היד (Br J Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי Dupilumab (דופיקסנט) הינו טיפול יעיל ונסבל היטב בחולים עם אקזמה כרונית חמורה של היד, ללא תגובה טובה או מספקת לטיפול ב-Alitretinoin.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין אפשרויות טיפול יעלות רבות לחולים עם אקזמה כרונית של היד. Dupilumab הינו טיפול המאושר לשימוש בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אשר הדגים תוצאות מבטיחות בטיפול באקזמה של היד במחקרים אחרים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Dupilumab במבוגרים עם אקזמה כרונית של היד בדרגה חמורה (תתי-סוג הכוללים Recurrent Vesicular Hand Eczema או Chronic Fissured Hand Eczema) עם תגובה לא-מספקת או אי-סבילות טיפול ב-Alitretinoin, או כאשר לא הומלץ על מתן Alitretinoin.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להוכחת-עיקרון, ארך 16 שבועות וכלל חולים עם אקזמה כרונית של היד בדרגה חמורה, אשר חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת Dupilumab במינון 300 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו בזריקה תת-עורית כל שבועיים. החולים ביקרו במרפאת חוץ בתחילת הטיפול וכל ארבעה שבועות עד שבוע 16 לטיפול.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו שיפור של לפחות 75% במדד HECSI (או Hand Eczema Severity Index) לאחר 16 שבועות. עוד ניטרו החוקרים תופעות לוואי בכל ביקור.

מדגם המחקר כלל 30 חולים שחולקו באקראי לאחת הקבוצות, כאשר 29 חולים קיבלו את הטיפול במסגרת המחקר (20 חולים בזרוע Dupilumab ו-9 חולים בזרוע הפלסבו).

לאחר 16 שבועות, שיעור גבוה יותר של חולים בזרוע Dupilumab לעומת זרוע הפלסבו השיגו את תוצא HECSI-75 (95% לעומת 33%, בהתאמה. הטיפול ב- Dupilumab גם הדגים אחוז שינוי גדול יותר בממוצע הריבועים הפחותים מתחילת המחקר עד לאחר 16 שבועות בשיא מדד NRS (או Numerical Rating Scale) להערכת גרד, בהשוואה לזרוע הפלסבו (66.5- לעומת 25.3-, בהתאמה).

אירועים חריגים היו דומים עם Dupilumab ועם פלסבו והיו ברובם קלים. לא תועדו אירועים חריגים חמורים ולא תוארו אירועים חריגים שהובילו להפסקת תרופת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות וסבילות הטיפול ב- Dupilumab. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים וגדולים יותר במטרה לאסוף עדויות נוספות אודות יעילות Dupilumab באוכלוסיית חולים זו.

Br J Dermatol, October 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה