אלרגיה

יעילות ובטיחות Abrocitinib בחולים עם אטופיק דרמטיטיס ומחלות אלרגיות נלוות (Allergy)

נתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Allergy תומכים ביעילות ובטיחות Abrocitinib (סיבינקו) לטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה עם או ללא הפרעות אלרגיות נוספות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות יעילות הטיפול ב- Abrocitinib בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה על-פי מחלות רקע נלוות. הם השלימו ניתוח פוסט-הוק להערכת היעילות והבטיחות של הטיפול התרופתי בחולים עם אטופיק דרמטיטיס והפרעות אלרגיות נוספות.

החוקרים התבססו על נתונים אודות חולים שטופלו ב- Abrocitinib במינון 200 מ”ג, 100 מ”ג או פלסבו במחקרים בשלב 2b ובשלב 3 להערכת הטיפול המונותרפי. הם השלימו הערכה של חולים עם וללא מחלות אלרגיות נוספות (אסתמה אלרגית, נזלת, דלקת לחמית, או אלרגיה למזון) לקביעת התגובה לפי מדד IGA (או Investigator’s Global Assessment) עם מדד 0 או 1 (עור נקי או כמעט נקי) או שיפור של לפחות 75% במדד EASI-75 (או Eczema Area and Severity Index), שיפור של לפחות 4 נקודות במדד PP-NRS4 (או Peak Pruritus Numerical Rating Scale) ותגובה לפי מדד DLQI (או Dermatology Life Quality Index) נמוך מ-2 עם מדד ראשוני של 2 נקודות ומעלה.

תוצאים נוספים כללו את מדד POEM (או Patient-Oriented Eczema Measure), מדד SCORAD (או SCORing Atopic Dermatitis), מדד PSAAD (או Pruritus and Symptoms Assessment for Atopic Dermatitis) ותופעות לוואי על-רקע הטיפול התרופתי.

מדגם המחקר כלל 942 חולים, מהם 498 (53%) דיווחו על לפחות מחלה אלרגית נוספת אחת (אסתמה בלבד, 33%; דלקת לחמית ו/או נזלת אלרגית, 17%; אלרגיה למזון בלבד, 15%), כאשר בשליש מהחולים תועדה יותר ממחלה אלרגית אחת (34%).

ללא תלות במחלות רקע נלוות, משבוע 2 לשבוע 12, שיעור גבוה יותר של חולים שטופלו ב- Abrocitinib בכל מינון השיגו תגובה לפי מדדי IGA של 0/1, מדד EASI-75, PP-NRS4, או מדד DLQI של 0/1, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו.

שינויים מתחילת המחקר במדדי POEM, SCORAD ו-PSAAD היו גדולים יותר עם Abrocitinib לעומת פלסבו בחולים עם וללא מחלות אלרגיות נלוות.

מרבית תופעות הלוואי על-רקע הטיפול התרופתי היו בדרגה קלה או בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Abrocitinib לטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס והפרעות אלרגיות נוספות.

Allergy, Nov 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה