אלרגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את אישור הטיפול ב-Dupilumab לילדים קטנים עם דלקת וושט אאזנופילית (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן הטיפול ב- Dupilumab (דופיקסנט) לילדים עם דלקת וושט אאזנופילית בגילאי 1-11 שנים ובמשקל של 15 ק”ג ומעלה וכעת מדובר בתרופה הראשונה והיחידה המאושרת לטיפול בחולים אלו.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר במאי 2022 את התרופה לטיפול בדלקת וושט אאזנופילית בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה ובמשקל של 40 ק”ג ומעלה.

דלקת וושט אאזנופילית הינה מחלה דלקתית כרונית משנית לדלקת סוג 2, הפוגעת בוושט ומובילה לקשיי בליעה ואכילה. Dupilumab הינו נוגד-חד-שבטי הפועל לעיכוב חלק ממסלולים דלקתיים.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את דופיקסנט לילדים צעירים יותר על-בסיס תוצאות מחקר אקראי, כפל סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 3, בילדים עם דלקת וושט אאזנופילית, אשר כלל שני חלקים. החלק הראשון היה טיפול כפל-סמיות בן 16 שבועות שבחן את היעילות והבטיחות של דופיקסנט במינון מותאם משקל. לאחר 16 שבועות, 66% מהילדים שקיבלו מינון גבוה יותר של דופיקסנט במשטרים מותאמי-משקל השיגו הפוגה היסטולוגית (עד 6 אאזנופילים / שדה בעוצמה גבוהה), אשר הוגדר כתוצא העיקרי, בהשוואה ל-3% בלבד מהילדים בזרוע  הפלסבו.

בנוסף, ירידה גדולה יותר בשיעור הימים עם לפחות סימן אחד של דלקת וושט אאזנופילית לפי שאלון PESQ-C (או Pediatric EoE Sign/Symptom Questionnaire Caregiver Version) בילדים שטופלו בדופיקסנט לאחר 16 שבועות בהשוואה לפלסבו.

החלק השני כלל שלב טיפול פעיל מורחב למשך 36 שבועות כאשר הילדים המתאימים מהחלק הראשון בזרוע דופיקסנט המשיכו לקבל את המינון שלהם ואלו בזרוע הפלסבו בשלב הראשון חצו לטיפול פעיל.

הפוגה היסטולוגית נשמרה לאחר 52 שבועות ב-53% מהילדים שטופלו בדופיקסנט בחלק הראשון והשני של המחקר. הפוגה היסטולוגית הושגה גם לאחר 52 שבועות ב-53% מהילדים שחצו לדופיקסנט מפלסנו בחלק השני של המחקר.

פרופיל הבטיחות של דופיקסנט לאורך 16 שבועות בילדים אלו תאם לפרופיל הבטיחות שתואר לאורך 24 שבועות בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם דלקת וושט אאזנופילית.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר (2% ומעלה) שתועדו בשכיחות גבוהה יותר עם דופיקסנט לעומת פלסבו כללו תגובות באתר הזריקה, זיהומים בדרכי נשימה עליונות, כאבי מפרקים וזיהומי הרפס. בחלק השני של המחקר תועדה מקרה אחד של זיהום בתולעת בזרוע הטיפול בדופיקסנט.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה