אלרגיה

תוצאות חיוביות ל-Tralokinumab בטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס עם עמידות לטיפול סיסטמי (מתוך כנס South Beach Symposium)

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס ועמידות לטיפול סיסטמי, כולל Dupilumab, תתכן תועלת לטיפול ב- Tralokinumab, כאשר מנתונים חדשים שהוצגו כפוסטר במהלך כנס South Beach Symposium שנערך במיאמי, פלורידה, עולה כי טיפול בתכשיר במשך ארבעה חודשים לווה בשיפור בכל הקטגוריות.

החוקרים מאיטליה ביקשו לבחון את היעילות ופרופיל הבטיחות של Tralokinumab בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אשר הדגימו עמידות לטיפולים סיסטמיים, כולל Dupilumab.

המחקר כלל 36 חולים אשר קיבלו טיפול ב- Tralokinumabבמינון 300 מ”ג פעם בשבועיים, למשך לפחות ארבעה חודשים.

מהתוצאות עולה כי בכל החולים חל שיפור בכל מדדי היעילות לאחר טיפול ב- Tralokinumab. לאחר ארבעה חודשים, בחולים שקיבלו טיפול קודם ב-Dupilumab תועד מדד IGA (או Investigator Global Assessment) של 1.7, שיפור גדול מתחילת המחקר אז נמדד מדד IGA של 3.7 נקודות. עוד עולה מהנתונים כי מדדי EASI הממוצעים ירדו מ-20.1 נקודות ל-5.5 נקודות ומדד Dermatology Quality of Life Index השתפר מ-15.5 נקודות ל-4.9 נקודות.

מדדי גרד ממוצע בקרב חולים שטופלו בעבר ב-Dupilumab גם כן ירדו מ-7.8 נקודות ל-2.7 נקודות.

בקרב חולים שלא טופלו בעבר ב-Dupilumab תועד גם שיפור במדדי IGA הממוצעים מתחילת המחקר (4.6 לעומת 1.6 נקודות) ובמדד EASI (או Eczema Area and Severity Index) מתחילת המחקר (מ28.1 לעומת 5). מדדי Dermatology Quality of Life Index גם כן השתפרו משמעותית מ-16 בתחילת המחקר ל-4.5 נקודות לאחר ארבעה חודשים, בעוד שמדדי גרד ירדו מ-9.5 נקודות ל-2.1 נקודות.

סדרת המקרים הנ”ל תומכת בתועלת האפשרית של Tralokinumab כטיפול יעיל בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה עם עמידות לטיפול סיסטמי, כולל חולים שהפסיקו את הטיפול ב-Dupilumab בשל חוסר יעילות או תופעות לוואי.

מתוך כנס South Beach Symposium

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה