אלרגיה

ההשפעה השלילית של שינויי האקלים על אטופיק דרמטיטיס (Allergy)

סקירת ספרות חדשה שפורסמה ב-Allergy בחנה את ההשפעה של שינויי האקלים על אטופיק דרמטיטיס ומצאה עדויות להשפעה רחבה ושלילית של סכנות אקלימיות על היבטים שונים

סקירת ספרות חדשה שפורסמה ב-Allergy בחנה את ההשפעה של שינויי האקלים על אטופיק דרמטיטיס, ומצאה עדויות להשפעה רחבה ושלילית של סכנות אקלימיות על היבטים שונים של המחלה, כולל שכיחות, חומרה/התלקחויות ושימוש בטיפול רפואי הקשור לאטופיק דרמטיטיס. עם זאת, הודגמה בסקירה גם מידה של מחסור במידע בנושא.

“אין כל כך הרבה מידע כפי שהיה ניתן לצפות בהתחשב בעובדה שזו המחלה הדרמטולוגית הנפוצה ביותר ואחת המחלות עם העומס הניכר ביותר בעולם”, אמרה מחברת המחקר והוסיפה, “יש נטייה גנטית לאטופיק דרמטיטיס, אבל זה בהחלט מאוד תלוי גם בתבנית סביבתית. בהתחשב בעובדה שאנו יודעים שיש השפעות סביבתיות חזקות, זו דוגמה ברורה לאופן שבו שינויי האקלים משפיעים על הבריאות שלנו… יכול להיות שההשפעה מוערכת בחסר והיא יכולה לספק לנו מידע לטווח הקרוב”. ואכן, היא ומחבריה הדגישו במאמרם, “אטופיק דרמטיטיס יכולה לשמש כמקרה מבחן להשפעות האקלימיות על הבריאות”.

בעוד שהמחקר עד כה התמקד בעיקר בזיהום אוויר, הם בחנו 10 מפגעי אקלים הקשורים לפליטות גזי חממה, כולל גלי חום, בצורת, משקעים, שריפות בר ועליית פני הים. “בהתחשב בכך שהמסגרת הזו כבר הייתה שם בספרות, חשבנו שזה ייתן לנו מבנה ודרך נחמדה לארגן את הספרות”, אמרה מחברת הסקירה. בעוד שהספרות הטרוגנית מדי עבור סקירה שיטתית ומטה-אנליזה, החוקרים השתמשו בגישה שיטתית, היא הסבירה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה