אלרגיה

תוצאות ארוכות טווח תומכות ביעילות לאורך זמן של Upadacitinib לטיפול בויטיליגו (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD)

בחולים עם ויטיליגו לא-סגמנטלי תועד שיפור מתמשך עם טיפול ב- Upadacitinib(רינבוק) למשך עד שנה אחת, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין אפשרויות טיפול רבות כנגד ויטיליגו מפושט ולכן הם ביקשו לבחון במסגרת מחקר בשלב 2 את היעילות והבטיחות של טיפול חד-יומי ב- Upadacitinib בחולים עם ויטיליגו לא-סגמנטלי למשך 52 שבועות. המחקר כלל 185 חולים (68%) עם מדד T-VASI (או Total  Vitiligo Area Scoring Index) של 10 נקודות ומעלה וב-71% תועדה ויטליגו פעילה.

המחקר מבוסס על תוצאות שלבים מוקדמים יותר של המחקר בו חולים חולקו באקראי לקבלת Upadacitinib במינון 6 מ”ג (49 חולים), 11 מ”ג (47 חולים), 22 מ”ג (43 חולים) או פלסבו (46 חולים) למשך 24 שבועות. בשלב הארכה הנוכחי, חולים שטופלו ב- Upadacitinib המשיכו במשטר הטיפול למשך עד 52 שבועות, כאשר חולים בזרוע הפלסבו חצו לקבלת Upadacitinib במינון 11 מ”ג (19 חולים) או 22 מ”ג (21 חולים).

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי רה-פיגמנטציה עורית כפי שנקבע לפי מדד Facial VASI ולפי T-VASI. מהתוצאות עלה כי בכל החולים שטופלו ב- Upadacitinib מתחילת המחקר עד שבוע 24 המשיכו להציג שיפור עד שבוע 52 לטיפול, ללא השגת פלאטו בהשפעת התרופה.

החוקרים מסבירים כי הטיפול דורש זמן, אך החולים ממשיכים להשתפר ולמעשה לא ניתן להעריך את שיא התגובה לטיפול התרופתי. באופן ספציפי יותר, מבין המטופלים ב- Upadacitinib במינון 6 מ”ג, 36.8% השיגו מדד F-VASI 75 ו-31.6% השיגו מדד T-VASI 50. השיעורים המקבילים עמדו על 63.2% ו-39.5% , בהתאמה,  בקרב מטופלים ב- Upadacitinib במינון 11 מ”ג, 37.9% ו-41.4%, בהתאמה, מבין המטופלים ב- Upadacitinib במינון 22 מ”ג, 36.8% ו-21.1%, בהתאמה, בקרב מטופלים ב- Upadacitinib בקרב חולים שחצו מזרוע הפלסבו ל- Upadacitinib במינון 11 מ”ג ועל 28.6% ו-9.5% באלו שחצו מפלסבו ל- Upadacitinib במינון 22 מ”ג.

הרבדים המטרידים ביותר מופיעים על הפנים ולכן החוקרים שמחים במיוחד לראות את התגובה המרשימה של הטיפול ב- Upadacitinib על נגעים באזור זה.

החוקרים מסיפים כי במהלך המחקר לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות בנוגע לטיפול ב- Upadacitinib בהשוואה לדיווחים קודמים אודות תוצאות הטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס. עם זאת, מספר הפסקות הטיפול ואירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי היה גבוה בזרוע הטיפול ב- Upadacitinib במינון 22 מ”ג עם שמונה אירועים, תועד מקרה אחד של אירוע מוחי איסכמי לא-פטאלי ומקרה תמותה אחד מסיבה לא-ידועה.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת של הטיפול ב- Upadacitinib כנגד ויטיליגו והתוצאות מעודדות ותומכות במאמצים לזהות אפשרויות טיפול נוספות עבור חולים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה