אלרגיה

תוצאות מאכזבות ל-Benralizumab לטיפול באורטיקריה כרונית ספונטנית (Br J Dermatol)

מנתונים ממחקר בשלב 2b שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי טיפול ב- Benralizumab הביא לירידה כמעט מלאה בספירת אאזנופילים בדם בחולים עם אורטיקריה כרונית ספונטנית, אך למרות זאת, לא תועד שיפור קליני משמעותי בחולים אלו בהשוואה לפלסבו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אורטיקריה כרונית ספונטאנית הינה מחלת עור אוטואימונית מגבילה, ששכיחותה נעה סביב 1% מהאוכלוסייה בעולם. הפתופיזיולוגיה של אורטיקריה כרונית ספונטאנית מורכבת וכוללת מעורבות של מספר סוגי תאים ומנגנונים מולקולאריים להתפתחות התגובה החיסונית האופיינית.

מחקר ARROYO הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 2b, שכלל 155 חולים עם אורטיקריה כרונית ספונטנית שחולקו באקראי לקבלת Benralizumab במינון 30 מ”ג (59 חולים), Benralizumab במינון 60 מ”ג (56 חולים), או פלסבו (40 חולים) למשך 24 שבועות. מבין אלו, 50 חולים (84.7%), 53 חולים (96.4%) ו-37 חולים (92.5%), בהתאמה, השלימו את 24 שבועות המחקר ונכלל בשלב הארכה בן 28 שבועות.

התוצא העיקרי היה השינוי לאחר 12 ימים מתחילת המחקר במדד חומרת גרד לאורך שבעה ימים והתוצא המשני העיקרי היה השינוי במדד פעילות אורטיקריה לאורך שבעה ימים באותה נקודת זמן.

בחולים שטופלו ב- Benralizumab תועדה ירידה בספירת אאזנופילים בדם לאחר 12 שבועות ולאחר 24 שבועות; עם זאת, השינוי הנ”ל לא בא לידי ביטוי בתוצאות קליניות.

לאחר 12 שבועות, לא תועדו הבדלים משמעותיים במדדי ISS7 או UAS7 בין קבוצות הטיפול לעומת קבוצת הפלסבו. מדד חומרת המעורבות העורית לאורך שבעה ימים גם לא השתנה באופן מובהק סטטיסטית בקבוצות הטיפול לעומת אלו בזרוע הפלסבו לאחר 12 ו-24 שבועות.

החוקרים מסבירים כי הייתה סבירה כי מתן טיפול המכוון ישירות כנגד קולטן ל-Interluekin-5 יהיה יעיל בחולים עם אורטיקריה כרונית ספונטנית הודות להשפעתו על תאי מערכת חיסון, דוגמת אאזנופילים. עם זאת, במחקר הנוכחי הם מצאו כי למרות הירידה בספירת אאזנופילים, לא חל שינוי משמעותי קליני במצבם של חולים אלו.

Br J Dermatol, Feb 17, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה