אלרגיה

מעכבי JAK בויטליגו – מחקרים חדשים (AAD)

שני מחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD) הראו תוצאות משופרות לטיפול במעכבי JAK בויטיליגו

בשתי הרחבות שונות של ניסויי שלב 2b, טיפול פומי במעכבי Janus kinase (JAK) הדגים פינוי עור (skin clearance) משופר בחולי ויטליגו, כך עולה ממחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD).

באחד המחקרים, התוספת של טיפול באור אולטרה-סגול-B מסוג Narrow-Band (NB-UVB) ל-ritlecitinib נראית יעילה יותר מטיפול ב-ritlecitinib בלבד. עם זאת, בגלל המספרים הקטנים יחסית במחקר ההרחבה, מציגת המחקר סיווגה את הראיות כראשוניות וכי הם זקוקים למחקר נוסף.

עבור ויטיליגו, מעכב ה-JAK המאושר היחיד הוא ruxolitinib 1.5%, בפורמולציה של קרם. ביוני אושר ritlecitinib (Litfulo) על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) גם לטיפול באלופציה אראטה. לפוטותרפיה, שנמצאת בשימוש במשך עשרות שנים בטיפול בויטיליגו, יש פרופיל יעילות ובטיחות מבוסס כטיפול עצמאי בויטיליגו.

בנוסף, מחקר אחר הראה כי נראה שהיעילות של upadacitinib משתפרת עם הזמן. ל-upadacitinib יש אינדיקציות רבות למחלות דלקתיות, כגון דלקת מפרקים שגרונית, והוא קיבל אישור FDA לאטופיק דרמטיטיס בשנת 2022.

רציונל אחד להתחלת טיפול משולב במעכב JAK ו-NB-UVB הוא הפוטנציאל לתגובה מהירה יותר. עם זאת, תוצאות הרחבה ממחקר שלב 2b עם מעכב ה-JAK הפומי upadacitinib מראות כי התגובות במונותרפיה משתפרות בהתמדה לאורך זמן.

“היעילות הכוללת המשיכה להשתפר מבלי להגיע לפלאטו לאחר שנה”, אמר המחבר הראשי של המחקר בכנס. הנתונים על 24 שבועות מניסוי ה-upadacitinib דווחו בעבר במפגש השנתי של 2023 של האיגוד האירופי לרפואת עור ומין. לדבריו, “לא היו סימנים לגבי אירועי בטיחות חדשים” עבור הטיפול ב-upadacitinib, המאושרת על ידי ה-FDA עבור מספר אינדיקציות, כשנגעים דמויי אקנה היו אירוע הלוואי המפריעים ביותר, ומקרים של הרפס זוסטר היו “נדירים”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה