אלרגיה

תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Azithromycin למניעת מחלת ריאות כרונית של פגות (Lancet Respiratory Medicine)

טיפול מניעתי ב- Azithromycinלא השפיע משמעותית על הישרדות ללא התפתחות מחלת ריאות כרונית בפגים בסיכון גבוה, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התועלת על מקרולידים במניעת מחלת ריאות כרונית בפגים לא נבחנה במחקרים גדולים וסקירות קודמות הדגימו עדויות סותרות. המחקר הנוכחי כלל 746 יילודים שנולדו לפני 30 שבועות היריון וקיבלו לפחות שעתיים של תמיכה נשימתית פולשנית או לא-פולשנית בתוך 72 שעות מהלידה וחולקו באקראי לזרוע פלסבו או זרוע טיפול תוך-ורידי ב- Azithromycin במינון של 20 מ”ג/ק”ג בכל יום למשך שלושה ימים ולאחר מכן 10 מ”ג/ק”ג למשך שבוע.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא התפתחות מחלת ריאות כרונית בינונית או חמורה בגיל מתוקן של 36 שבועות; חציון גיל ההיריון עמד על 27 שבועות בשתי הקבוצות.

הישרדות ללא התפתחות מחלת ריאות כרונית בדרגה בינונית או חמורה הייתה דומה בזרוע Azithromycin ובזרוע הפלסבו (42% ו-45%, בהתאמה). שיעורי מחלת ריאות כרונית בדרגה בינונית או חמורה בגיל מתוקן של 36 שבועות לא היו שונים משמעותית בין זרוע הטיפול ב- Azithromycin וזרוע הפלסבו לא היו שונים משמעותית (54% לעומת 51%; יחס סיכויים מתוקן של 0.85) ולא הושפעו מזני אוראופלזמה.

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בתוצאי סיום משניים שכללו טיפול בקורטיקוסטרואידים לאחר לידה, טיפול בדוקטוס ארטריוזוס פתוח, טיפול בזיהומים נוזוקומיאלים, דימום תוך-חדרי, או דלקת מעי נמקית.

במהלך המחקר תועדו 13 אירועים חריגים חמורים, מחמישה מהם הוגדרו ככאלו שייתכן ונבעו מהטיפול ב- Azithromycin.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים מתן קורס קצר של Azithromycin לאחר הלידה עשויה שלא לספק הגנה על פגים מפני מחלת ריאות כרונית; הם קוראים לפתח גישות חדשות ומשולבות ולהשלים מחקרים נוספים במטרה למצוא מענה לסוגייה זו.

Lancet Respiratory Medicine, April 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם יש קשר בין NEC לעירוי תאי דם אדומים? (JAMA Netw Open)

    האם יש קשר בין NEC לעירוי תאי דם אדומים? (JAMA Netw Open)

    עירוי תאי דם אדומים, בטווחי ההמוגלובין שנחקרו, אינם קשורים לסיכון מוגבר לדלקת מעי נמקית (NEC) ב-72 השעות שלאחר העירוי בקרב תינוקות במשקל לידה נמוך במיוחד, כך עולה ממחקר שפורסם ב- JAMA Network Open. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Pediatrics עולה קשר בין משקל לידה נמוך ובין סיכון מוגבר להפרעה סבילות לסוכר, בהשוואה לתינוקות שנולדו במשקל תקין או גבוה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו אפשרות לקשר בין הופעת סוכרת ובין משקל לידה תקין. עם זאת, ישנם מחקרים סותרים אודות הקשר בין משקל לידה […]

  • האם יש תועלת למינון גבוה של מתיל-פרדניזולון בשלב מוקדם מאוד של סקלרודרמה? (Rheumatology)

    האם יש תועלת למינון גבוה של מתיל-פרדניזולון בשלב מוקדם מאוד של סקלרודרמה? (Rheumatology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש להערכת גישת טיפול חזק ומוקדם בחולים עם סקלרודרמה מהן עולה כי אין תועלת למתן טיפול קצר-טווח במתיל-פרדניזולון בחולים עם אבחנה מוקדמת מאוד של סקלרודרמה, כאשר בחלק גדול מהחולים תועדה התקדמות מחלה. השערת המחקר הייתה כי גלוקוקורטיקואידים ישרו הפוגה בחולים עם סקלרודרמה בשלב מוקדם מאוד […]

  • אינטובציה דחופה בעזרת וידיאו לרינגוסקופיה עדיפה על לרינגוסקופיה ישירה ביילודים (NEJM)

    אינטובציה דחופה בעזרת וידיאו לרינגוסקופיה עדיפה על לרינגוסקופיה ישירה ביילודים (NEJM)

    בקרב יילודים שעברו אינטובציה דחופה, מספר רב יותר של אינטובציות שבוצעו בעזרת וידאו לרינגוסקופ היו מוצלחות בניסיון הראשון, בהשוואה לאלו שבוצעו בעזרת לרינגוסקופיה ישירה, כך עולה ממחקר אקראי חדש שפורסם בכתב העת The New England Journal of Medicine. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Perinatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי משטר הכולל מתן 13 מנות של ויטמין K לווה בשיפור משמעותי של פרופיל תפקודי קרישה בתינוקות, בהשוואה למשטר טיפול הכולל מתן שלוש מנות פומיות של ויטמין K. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • התועלת של חסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי (Int J Cardiol)

    התועלת של חסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי (Int J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי יש תועלת לטיפול בחסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי אידיופטי עם עדות לתגובה אקוטית במבחן להערכת תגובתיות כלי הדם באמצעות חנקן חמצני בשיאוף, גם תחת טיפול תרופתי ספציפי ליתר לחץ עורקי ריאתי. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי תעלות סידן […]

  • חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התערבות לתמיכה תזונתית בפגים שנולדו לאחר 32 שבועות היריון לפני שבוע 36 להיריון ועד הזנה מלאה עם חלב אם הינה התערבות אפשרית, ללא השפעה על מרווח הזמן עד הזנה אנטרלית מלאה או על הרכב הגוף בגיל מתוקן של ארבעה חודשים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה