כירורגיה לב חזה

הערכה רפואית קדם-ניתוחית במרפאות בתר-ניתוחיות מפחית משך אשפוז לאחר ניתוח החלפת מפרק (J Bone Joint Surg)

הערכה רפואית קדם-ניתוחית במרפאות בתר-ניתוחיות לוותה בקיצור משך השהות באשפוז לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק, בהשוואה לגישת טיפול סטנדרטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות בקרב חולים שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך והשלימו הערכה קדם-ניתוחית במרפאה בתר-ניתוחית אל מול חולים שקיבלו טיפול סטנדרטי בלבד טרם הניתוח.

החוקרים מסבירים כי מקום המרכז את הניהול הבתר ניתוחי של החולים, כאשר מרדים הינו המטפל העיקרי, מאפשר לשלב טיפול בתר-ניתוחי ולמנוע סיבוכים ונזקים לחולה המופנה לניתוח משנית לחוסר רציפות בטיפול הרפואי.

בסיכומו של דבר, 1,911 מבין 2,322 חולים (82.3%) השלימו הערכה רפואית לפני ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הברך ו-1,876 מבין 2,541 חולים (73.8%) עברו הערכה רפואית לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך.

התוצאים שנבחנו כללו את משך האשפוז ותוצאים לפי דיווחי המטופלים אודות המצב הגופני לפי סולם PROMIS-10-Global Physical Health הכולל 10 נקודות.

החוקרים מדווחים כי בקרב חולים שהשלימו הערכה רפואית קדם-ניתוחית במרפאה בתר-ניתוחית תועד משך אשפוז קצר יותר לאחר ניתוח החלפת ברך (43.46 שעות לעומת 54.15 שעות) או החלפת ירך (41.07 שעות לעומת 57.94 שעות), בהשוואה לחולים תחת טיפול סטנדרטי. שיעורי אשפוז ממושך היו גם כן נמוכים יותר באלו עם הערכה רפואית קדם-ניתוחית במרפאה בתר-ניתוחית, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול סטנדרטי סביב ניתוח החלפת ברך (15% לעומת 26.5%) או ירך (13.3% לעומת 27.4%). בנוסף, החוקרים לא זיהו הבדלים בשיפור במדדי PROMIS-10 GPH בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים שהשלימו הערכה רפואית קדם-ניתוחית במרפאה בתר-ניתוחית בתוך 30 ימים מניתוח החלפת מפרק תועדה ירידה במשך האשפוז לאחר הניתוח, ללא השפעה על תוצאים לפי דיווחי המטופלים.

J Bone Joint Surg, March 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה