כירורגיה של הקולון והרקטום

הבטיחות הקרדיווסקולארית של Romosozumab לעומת אנאלוגים ל-PTH בטיפול באוסטיאופורוזיס (J Clin Endocrinol Metab)

אוסטיאופורוזיס

מנתונים חדשים ממחקר עולם-אמיתי שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי טיפול ב- Romosozumab (איבניטי) לאוסטיאופורוזיס מלווה בסיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לטיפול באנאלוגים ל-PTH.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Romosozumab הינו נוגדן המשמש לטיפול באוסטיאופורוזיס ובעל תכונות המשפיעות לטובה על בניית עצם. השימוש הקליני ב- Romosozumab מלווה בחשש מפני אירועים קרדיווסקולאריים בעקבות פרסום תוצאות מחקר ARCH. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הבטיחות הקרדיווסקולארית בתנאי עולם-אמיתי של Romosozumab לעומת טיפול אנאבוליים אחרים המשמשים בחולים עם אוסטיאופורוזיס חמורה.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר TriNetX, רשת ארצית הכוללת רשומות רפואיות ממוחשבות בזמן אמת מ-113 ארגונים רפואיים עם כ-136 מיליון מטופלים ב-16 מדינות. קריטריוני ההכללה במחקר כללו גיל 40 שנים ומעלה, אבחנה של אוסטיאופורוזיס וקבלת מרשם לטיפול ב- Romosozumab או אנאלוג ל-PTH (Teriparatide / Abaloparatide) בתקופה שבין אוגוסט 2019 ועד אוגוסט 2020.

לאחר התאמה 1:1 בין קבוצות החולים הושלמה הערכה של היארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים או תמותה במהלך שנה אחת של מעקב לאחר המרשם הראשוני לטיפול.

מדגם המחקר כלל 5,626 חולים שטופלו ב- Romosozumab ו-15,986 חולים שטופלו באנאלוגים ל-PTH, כאשר בניתוח המותאם נכללו 5,610 חולים בכל קבוצה.

שיעורי סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים או תמותה היו נמוכים יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Romosozumab לעומת אנאלוגים ל-PTH (158 לעומת 211 חולים עם התוצא הנ”ל, p=0.003) עם ירידה במרכיבים הפרטניים של התוצא המשולב, כולל ירידה בשיעורי אוטם לבבי (31 לעומת 58 אירועים; p=0.003); ירידה באירועים קרדיווסקולאריים (56 לעומת 79 מקרים; p=0.037) וירידה במקרי התמותה (83 לעומת 104 מקרים; p=0.099).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בעדיפות Romosozumab על-פני אנאלוגים ל-PTH בכל הנוגע לבטיחות קרדיווסקולארית.

J Clin Endocrinol Metab, Mar 14, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה