רפואת שיניים

Dazodalibep מפחית תסמינים של תסמונת שיוגרן (European Alliance of Associations for Rheumatology)

עין
מחקר חדש הראה כי טיפול תוך וורידי ב-Dazodalibep, מעכב CD40, עבור מטופלים עם תסמונת שיוגרן, מפחית בצורה יעילה את פעילות המחלה ומקל על התסמינים הסובייקטיביים של המטופל

מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של ה- European Alliance of Associations for Rheumatology (EULAR) לשנת 2023, הראה כי טיפול תוך וורידי ב-Dazodalibep, מעכב CD40, עבור מטופלים עם תסמונת שיוגרן (Sjögren Syndrome), מפחית בצורה יעילה את פעילות המחלה ומקל על התסמינים הסובייקטיביים של המטופל. במהלך המחקר, שנמשך 169 ימים, המטופלים שטופלו ב-Dazodalibep, המכונה גם VIB4920 או HZN4920, חוו ירידה משמעותית הן במדד פעילות המחלה (Disease Activity Score) והן בתסמינים מהם הם סבלו. השפעות חיוביות אלו היו בולטות במיוחד בקרב מטופלים עם מעורבות מערכתית מוגבלת אך עם תסמינים מרובים.

המחקר בדק את השפעת הטיפול ב-Dazodalibep על שתי אוכלוסיות מטופלים. הקבוצה הראשונה כללה 74 מטופלים מבוגרים עם תסמונת שיוגרן עם פעילות מחלה בינונית עד גבוהה (≥5 במדד ESSDAI – EULAR Sjögren’s Syndrome Disease Activity Index). תוצאות המחקר הראו כי טיפול ב-Dazodalibep הביא לשיפור של 5 או 6 נקודות במדד ESSDAI בהשוואה לטיפול בפלצבו. הקבוצה השנייה כללה 109 מטופלים מבוגרים שסובלים מתסמונת שיוגרן עם תסמינים מרובים אך עם מעורבות מערכתית מוגבלת. קבוצה זו הוגדרה על ידי מדד ESSPRI>5 (EULAR Sjögren’s Syndrome Patient Reported Index) אך ESSDAI<5. החוקרים ציינו כי מטופלים אלה מייצגים חלק ניכר מהאנשים החווים איכות חיים ירודה, אך למרות זאת אינם נכללים במחקרים אחרים. בקרב המטופלים שטופלו ב-Dazodalibep, 66.7% נהנו מהפחתה של נקודה אחת לפחות במדד ESSPRI או מהפחתה של לפחות 15% בכמות התסמינים, בהשוואה ל-32.7% בקרב קבוצת הפלצבו.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה