רפואת שיניים

השימוש בבינה מלאכותית במסגרת הטיפול הראשוני (medscape)

מחקר חדש בחן את השימוש בבינה מלאכותית במסגרת הטיפול הראשוני ומצא חששות רבים בקרב מטופלים, רופאים ואנשי מקצוע נוספים בתחום הבריאות

מחקר חדש בחן את השימוש בבינה מלאכותית במסגרת הטיפול הראשוני ומצא חששות רבים בקרב מטופלים, רופאים ואנשי מקצוע נוספים בתחום הבריאות. בינה מלאכותית (AI) מאפשרת לחקות פונקציות קוגניטיביות אנושיות, כגון למידה עמוקה, פתרון בעיות ויצירתיות. בשנים האחרונות, גובר השימוש ב-AI בעולם הרפואי, אשר כולל את תחומם רבים, ביניהם רדיולוגיה, דרמטולוגיה טיפול נמרץ ועוד. בתחומים אלה, ביצועי ה-AI לעיתים עולים על אלו של הקלינאים האנושיים.

מחקר שנערך לאחרונה אסף מדגם מגוון של רופאי משפחה, מטופלים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות, כדי לקבוע את סדרי העדיפויות של הבינה המלאכותית כשהיא מיושמת במסגרת הטיפול הראשוני. הערכים שנמצאו בבסיס ה-AI כללו שוויון בריאותי, טיפול ממוקד מטופל, בטיחות המטופל ונגישות והמשכיות הטיפול.

מטופלים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות הסכימו כי עיקר יישומה של הבינה המלאכותית הינו בטיפול הראשוני אשר כרוך בתיעוד קליני ותרגול וקבלת החלטות קליניות. עם זאת, הם סברו כי שימוש ב-AI עלול להוות סיכון גבוה ומיידי לבטיחות המטופל, בשל בעיות שכוללות הטיות אלגוריתמיות ומיעוט עדויות הנוגעות לבטיחות וליעילות ה-AI.

בנוגע להשפעה של AI על תפקידיהם של הרופאים ואנשי המקצוע בתחום הבריאות, רוב המטופלים לא היו משוכנעים כי בינה מלאכותית תחליף ביום מן הימים את הרופא האנושי, במיוחד בהקשר של קבלת החלטות קלינית. ספקנות זו נבעה מההבנה כי מערכת היחסים בין המטופל למטפל היא אנושית במהותה והיא בעת ובעונה אחת התכונה המגדירה והמנגנון המאפשר של טיפול ראשוני מיטבי. המחקר גם בחן את השימוש בבינה מלאכותית כחלק מהכשרת הרופאים ולימוד מיומנויות קליניות, והוא מצא כי ישנה דאגה נרחבת לגבי השימור והשימוש במימוניות קליניות בעתיד.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה