רפואת שיניים

האם קנאביס קשור לאירועים קרדיו-וסקולריים? (JACC)

השימוש בקנאביס הודגם כקשור באופן מובהק סטטיסטית עם תוצאות קרדיווסקולריות שליליות, ללא תלות בשימוש בטבק, כך עולה ממחקר אמריקאי חדש שפורסם ב-Journal of the American Heart Association.

השימוש בקנאביס הודגם כקשור באופן מובהק סטטיסטית עם תוצאות קרדיווסקולריות שליליות, ללא תלות בשימוש בטבק, כך עולה ממחקר אמריקאי חדש שפורסם ב-Journal of the American Heart Association.

עם זאת, למחקר יש מגבלות רבות, כולל דיווח עצמי בלבד לגבי השימוש בקנאביס והתוצאות הקרדיווסקולריות, כמו גם היות המחקר מסוג מחקר חתך שבוחן את השימוש בקנאביס ואת ההיסטוריה של אירועים קרדיו-וסקולריים בתמונת מצב אחת בזמן ולא בוחן את ההיסטוריה של השימוש בקנאביס והאם הוא קשור לעלייה באירועים קרדיווסקולריים עתידיים.

בנוסף, בעוד שהנתונים הותאמו למספר גורמי סיכון קרדיווסקולריים אחרים כולל שימוש בטבק, מדד מסת הגוף וסוכרת, לא היה מידע זמין על פרופיל השומנים או לחץ הדם של המשתתפים. למרות המגבלות הללו, החוקרים מאמינים שהנתונים שלהם מצביעים על כך ששימוש בקנאביס עשוי להיות גורם סיכון למחלות לב וכלי דם מוקדמות.

“לשימוש בקנאביס יש סיכונים קרדיווסקולריים. הקנאביס משווק לציבור על ידי התעשייה כתרופה לא מזיקה, אבל יש נזקים הקשורים לשימוש בקנאביס שהציבור צריך להיות מודע אליהם”, אמר המחבר הראשי של המחקר. המחברים מדגישים כי ממצאים אלו חשובים לאור השימוש הגובר בקנאביס באוכלוסיית ארה”ב.

התוצאות הראו כי לאחר התאמה לגיל, מין, גזע ואתניות, הישגים לימודיים, שימוש בטבק וסיגריות אלקטרוניות, צריכת אלכוהול, מדד מסת הגוף, סוכרת ופעילות גופנית, נמצא קשר מובהק בין שימוש יומי בקנאביס לבין אוטם שריר הלב (OR, 1.25), שבץ (OR, 1.42), ושילוב של מחלת לב איסכמית, אוטם שריר הלב ושבץ (OR, 1.28).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה