רפואת שיניים

ייעול סטטוס החיסונים בחולי סרטן – ההמלצות החדשות של ASCO

vaccine
"ייעול סטטוס החיסונים צריך להיחשב כרכיב מפתח בטיפול בחולים עם סרטן", על פי מחברי ההנחיות החדשות של American of Clinical Oncology (ASCO)

“ייעול סטטוס החיסונים צריך להיחשב כרכיב מפתח בטיפול בחולים עם סרטן”, על פי מחברי ההנחיות החדשות של American of Clinical Oncology (ASCO).

אופטימיזציה של סטטוס החיסונים כוללת הבטחה של חולים ובני ביתם לקבל את החיסונים המומלצים והתאמת אסטרטגיה זו בהתאם למצב החיסוני הבסיסי של החולים ולטיפול האנטי-סרטני שלהם.

לפי עורכי ההמלצות, הצעד הראשון הוא לקבוע את סטטוס החיסונים של החולים ולהבטיח שמבוגרים שאובחנו לאחרונה עם סרטן (כמו גם בני ביתם) יהיו מעודכנים לגבי חיסונים עונתיים, חיסונים תואמי גיל או חיסונים מבוססי סיכון לפני תחילת הטיפול בסרטן. אם יש פערים, על החולים לקבל באופן אידיאלי את החיסונים שלהם 2-4 שבועות לפני תחילת הטיפול בסרטן; עם זאת, ניתן לתת חיסונים שאינם חיים במהלך או לאחר הטיפול.

בנוסף, המחברים המליצו בין היתר על חיסון מחדש מלא של חולים 6-12 חודשים לאחר HSCT כדי להחזיר חסינות הנגרמת על ידי חיסון. הם ציינו כי חיסונים נגד COVID-19, שפעת ופנאומוקוק היכולים להינתן כבר 3 חודשים לאחר ההשתלה, וחולים צריכים לקבל חיסונים חיים וחי מוחלשים רק בהיעדר GVHD פעיל או דיכוי חיסוני ורק שנתיים לאחר HSCT.

המלצה נוספת היא כי לאחר טיפול בתאי CAR-T המכוון נגד אנטיגנים של תאי B (CD19/BCMA), אסור לחולים לקבל חיסוני שפעת ו-COVID-19 מוקדם יותר משלושה חודשים לאחר השלמת הטיפול ואסור לתת חיסונים שאינם חיים 6 חודשים לפני.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה