דרמטולוגיה

חדש ב”הלל יפה”: ניתוחי מוהס להסרת נגעים סרטניים מעור הפנים

היחידה לכירורגיה פלסטית של המרכז הרפואי הלל יפה החלה להפעיל שירות חדש שיטת מוהס או מוז (MOHS) להסרת נגעים סרטניים מעור הפנים. על השירות אחראי ד”ר עופר ארנון, כירורג פלסטי בעל ידע וותק נרחבים בתחום זה.

גידולים סרטניים על פני עור הפנים או באזורים החשופים לשמש הינם תופעה שכיחה מאוד במדינת ישראל עמוסת השמש. בשבועיים האחרונים, עם התבססותו הרשמית של הקיץ, פתחה היחידה לכירורגיה פלסטית של המרכז הרפואי הלל יפה, בניהולו של ד”ר יורם וולף, שירות חדש הסרת נגעים סרטניים מעור הפנים בשיטת מוהס/ מוז, זאת במסגרת הגדלת השירותים הניתנים ביחידה לקהל הרחב. לציין כי ביחידה משתדלים לתת מענה לתחום זה ברמת זמינות גבוהה ביותר.

על השירות החדש אחראי ד”ר עופר ארנון, שהתמחה בתחום כירורגיה פלסטית במרכזים הרפואיים איכילוב בתל-אביב וסורוקה בבאר-שבע, וכן במרכזי על מובילים בברזיל בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית. הוא השתלם בניתוחים ע”ש מוהס (מוהז) בשניים מהמרכזים המובילים והמתקדמים בעולם בתחום הטיפול בסרטן העור: במרכז הרפואי MD Anderson ואצל ד”ר גולדברג לאונרד ביוסטון ארה”ב, במרכז הרפואיThe Metodist Hospital . הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, באיגוד הישראלי לכוויות, בחברה הבינלאומית לניתוחים פלסטיים אסתטייםISAPS , באיגוד האירופאי לאסתטיקה רפואית ESCADA ובחברה לדרמטולוגיה כירורגית. בשנים האחרונות נמנה עם הצוות הבכיר במחלקת לכירורגיה פלסטית של המרכז הרפואי ברזילי ושימש כמרצה באוניברסיטת בן- גוריון.

למה מוהס/ מוז?
גידולים סרטניים על עור הפנים הינם תופעה שכיחה ביותר שמתרחשים עקב חשיפה מרובה לשמש. שיטת מוהס יעילה לשני גידולי עור עיקריים: הראשון, סרטן תאי הבסיס ( BCC Basic Cell Carcinoma), שהוא גם הנפוץ ביותר (כ- 95%) – גידול שאינו שולח גרורות, אולם עלול להתפשט וליצור פצעים. הסוג השני סרטן תאי הקשקש (SCC Squamous Cell Carcinoma), שבדומה לראשון מופיע באזורי גוף שחשופים לקרינת השמש, אך עלול להתפשט אל בלוטות הלימפה או אל איברים אחרים. 

טכניקת ניתוח מוס מיועדת להסרת סרטן עור בעיקר מסוג BCC, SCC, גידולים חוזרים וגידולים עם קושי בזיהוי גבולות קליניים. הטכניקה מתמקדת בעיקר בפנים במקומות בעלי חשיבות שחזורית גבוהה (עפעפיים, אף, שפתיים, אפרכסות וכו’). היא מאפשרת כריתת הרקמה הבריאה הקטנה ביותר סביב הגידול לצד תוצאה מדויקת יותר ואסתטית יותר. השיטה נעשית לצד בדיקה מידית של הרקמה על ידי פתולוג, כך שניתן לקבל תשובות מהירות לטיב הגידול. אחוזי ההצלחה של שיטה זו בהסרת נגעים עומדים על 97%- 99%.  ההליך עצמו קצר, כאשר המטופל משתחרר לביתו כבר באותו יום, במידה שהכול תקין.

איך מגיעים?
השירות מוצע כיום לכל מי שנקבע כמתאים לשיטה, וכיום התורים זמינים ביותר וניתנים תוך ימים ספורים בלבד. יש צורך בהפניה של רופא עור או כירורג פלסטי (ובחלק מהמקרים גם על ידי הפניה של רופא משפחה), וכן בטופס התחייבות של המבטח הרפואי (קופת החולים). לשם קביעת תור יש לשלוח את ההפניה והטפסים הנלווים לפקס 04-7744885 או דוא”ל:  plastic_surg@hy.health.gov.il.

לפרטים נוספים, ניתן גם ליצור קשר בטלפון שמספרו: 04-7748248.

בברכה,

דפנה נבו – דוברת
המרכז הרפואי הלל יפה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה