אנדוקרינולוגיה,סוכרת ומטבוליזם

מחקר ה- IMPROVE IT : הוספת ezetimibe (אזטרול) לסטטין במטופלים לאחר אירוע קורונרי חד מפחיתה רמות LDL כולסטרול ואת הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים (NEJM)

כולסטרול עורק

לאחר שתוצאות מחקר ה-IMPROVE IT הוצגו בשני כנסים בינלאומיים, המחקר המלא התפרסם בבימה המכובדת ביותר , ה-NEJM . כזכור, המחקר מראה שהוספת ezetimibe (אזטרול, MSD) לא רק מפחיתה את רמות ה- LDL כולסטרול אלא גם מפחיתה את שכיחות האירועים הקרדיווסקולרים.

החוקרים מסבירים ,כי הפחתת LDL כולסטרול על ידי טיפול בסטטינים ידועה כמפחיתה את הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים. עם זאת, עד כה לא היה ידוע אם הפחתה נוספת של רמות LDL כולסטרול באמצעות הוספת אזטימיב מפחיתה אף היא את הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים.

המחקר היה כפול סמיות, אקראי וכלל 18,144 מטופלים אשר אושפזו בשל אירוע כלילי חריף . המטופלים גויסו סמוך לאירוע. דרישה נוספת לכניסה למחקר היתה מטופלים עם רמות ה-LDL כולסטרול בין 50-100 מ”ג/ד”ל במידה והיו כבר תחת טיפול להורדת כוסלטרול, או בין 50-125 מ”ג/ד”ל טופלו קודם לכן..

לאחר רנדומיזציה מחצית מהמטופלים קיבלו את השילוב של סימבסטטין 40 מ”ג + אזטמיב 10 מ”ג ומחציתם טופלו בסימבסטטין 40 מ”ג בלבד. יעד המחקר המרכזי היה שילוב של מוות קרדיווסקולרי, אוטם לבבבי לא קטלני, תעוקה לא יציבה הדורשת אישפוז , צורך בביצוע רהוסקולריזציה (לאחר 30 יום מהרנדומיזציה) או שבץ לא קטלני. משך המעקב החציוני היה שש שנים..

החוקרים דיווחו, כי בקבוצת הטיפול המשולב הממוצע המשוקלל של רמות ה-LDL כולסטרול בזמן המעקב החציוני היה 53.7 מ”ג/ד”ל, בהשוואה ל-69.6 מ”ג/”ל בקבוצת הביקורת שטופלה בסימבסטטין בלבד. הבדל זה(ירידה של כ-23%) היה מובהק סטטיסטי P<0.001)) .

בנוסף, ב-34.7% מהמטופלים שקיבלו 40 מ”ג סימבסטטין נצפתה הגעה היעד המחקר המרכזי (primary endpoint). זאת לעומת 32.7% מהמטופלים שקיבלו את הטיפול המשולב של סימבסטטין+אזטימיב. . הבדל זה בין שתי קבוצות הטיפול היה מובהק סטטיסטי עם הפחתת סיכון יחסי של 6.4% .

לא נצפו הבדלים בין שתי הקבוצות בשכיחות תופעות הלוואי כגון מיופתיה וסרטן

מסקנת החוקרים הייתה שכאשר מוסיפים אזטימיב לטיפול בסטטין ישנה תועלת קלינית –  ירידה בשכיחות האירועים הקרדיווסקולריים. מעבר לכך, מדגישים החוקרים, כי יש תועלת קלינית בהורדת LDL כולסטרול לרמות שהן מתחת ליעדי הטיפול המוכרים (mg/dl70>) ..

Ezetimibe Added to Statin Therapy after Acute Coronary Syndromes, NEJM, PUBLISHED ON LINE, JUNE 4, 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה