הנקה משפרת את בריאות הלב של פגים בשלב מאוחר יותר בחייהם (Pediatrics)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

הנקה ידועה בתרומתה לבריאות התינוק, אלא שכעת מחקר בריטי חדש מצא כי תרומתה ניכרת גם במבנה ובתפקוד הלב לטווח ארוך.

לידה מוקדמת משפיעה בטווח הארוך על תפקוד ומורפולוגיית הלב של התינוק. מחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד, אשר פורסם בכתב העת Pediatrics, בחן האם תזונת חלב אם בתקופה שלאחר הלידה, עשויה להשפיע בטווח הארוך על מבנה ותפקוד הלב של הפג, בהשוואה לתמ”ל.

במחקר השתתפו 962 פגים שניזונו מתמ”ל או מחלב אם בתקופה שלאחר הלידה, בשנים 1982-1985, ב-5 מרכזים שונים בבריטניה. עבור כל תזונה נבחרו פגים באופן רנדומלי, וחלב האם ניתן לפגים מנשים מניקות שאינן קרובות משפחה של הפג. מתוכם נבחרו 102 פגים למחקר קוהורט: 30 פגים שנבחרו באופן רנדומלי לתזונה מחלב- אם באופן אקסקלוסיבי, ו-16 שצרכו תמ”ל באופן אקסלוסיבי. לצורך השוואה, נבדקו גם 102 תינוקות שנולדו באותה תקופה מהריונות רגילים. תפקוד ומורפולוגיית הלב הוערכו באמצעות MRI.

תוצאות המחקר הראו שבקרב פגים שהוזנו לאחר הלידה רק ע”י חלב אם חלה גדילה של חדר שמאל וחדר ימין באינדקס נפח סוף- דיאסטולי EDV (, P = .04 and +18.2%, P < .0019.73%+) ובאינדקס נפח פעימה (+9.79%, P = .05 and +22.1%, P = .01), בהשוואה לפגים שניזונו מתמ”ל לאחר הלידה.

מחקר זה מספק הוכחה ראשונה לקשר החיובי בין חלב אם לתפקוד ומורפולוגיה של לב הפג בתקופה בוגרת יותר בחייו, ותומך בשימוש בחלב אם כטיפול בהפחתת הסיכון לבעיות קרדיווסקולריות בטווח הארוך בקרב פגים.

Breast milk consumption in preterm neonates and cardiac shape in adulthood, Adam Lewandowski et al.,Pediatrics, published online 14 June 2016,abstract

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה