גבורתם של מטופלים בכנס ה-22 לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו בצפת. יום חמישי, 14 בדצמבר 2017, נר שני של חנוכה, הכניסה חינם!

תחת הכותרת ‘גבורת המטופלים’, מקיים השנה המרכז הרפואי זיו בצפת, את כנס סוכרת נעורים השנתי, בניהולה של ד”ר אורנה דלי גוטפריד, מנהלת מרכז בריינין לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים, שיתקיים באודיטוריום המרכז לבריאות הילד. בכנס ישתתפו: ח”כ יפעת שאשא-ביטון, תא”ל ד”ר טריף בדר, קצין רפואה ראשי בצה”ל, תא”ל(במיל’) ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ’ רן טור כספא, דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש עזריאלי אוניברסיטת בר-אילן, לארי אידלסון, מנכ”ל האגודה לסוכרת נעורים בישראל, מוטי פרלמוטר, מנכ”ל האגודה הישראלית לסוכרת, שאדי קסיס, מנכ”ל אגודת שוג’עאן, ‘אגודת האמיצים’, נציגי חברות המכשור הרפואי לסוכרת נעורים ואחרים.

ד”ר אורנה דלי-גוטפריד אומרת, כי השנה בכנס, מפנים זרקור על גבורתם של המטופלים, המתמודדים עם מחלה כרונית, החל מגיל מאוד צעיר ועם המגבלות שהיא מטילה עליהם ביומיום, אך לומדים לנהל את חייהם בצורה רבת השראה עם הישגים מעוררי התפעלות. “סוכרת הפכה לבעיה כלל עולמית בעלת ממדים מדאיגים, עם זאת, גם שיטות הטיפול התפתחו מאוד. מחקרים וטכנולוגיות חדשות בתחום, מאפשרים לנו להעניק כיום טיפול טוב יותר לסוכרתיים והמכשור המתקדם מסייע להם בשמירת אורח חיים תקין עבורם. יש לנו כאן מטופלים שהתגברו על מכשולים ופרצו גבולות ושיאים, אם בתחום הספורט, הישגים בלימודים או התנדבות לצה”ל ושירות מעניין ומועיל ביחידות המובחרות ביותר שיש. אני מזמינה את כל הסוכרתיים בגליל ובני משפחותיהם להגיע לכנס ולשמוע מפי המרצים והמטופלים עצמם, סיפורים על התמודדות וגבורה יוצאת מגדר הרגיל, להתרשם מהמכשור החדש והמתקדם שיוצג בכנס וליהנות מיום חווייתי שיכלול פעילויות רבות לכל המשפחה”, אומרת ד”ר דלי גוטפריד. 

בכנס תוצג לראשונה אפליקציה לניטור רמת סוכר של חברת מדטרוניק ותינתן הדרכה כיצד להשתמש בה. רבים מהילדים המטופלים שוכחים לעיתים את מד הסוכר הרציף שלהם במקומות שונים ומשונים, אולם הסלולרי תמיד איתם. האפליקציה החדשה, שתושק בינואר 2018, משדרת באמצעות חיישן בגודל צדף קטן נתונים בזמן אמת לסמרטפון של הילד וכן בו זמנית לחמישה מכשירים סלולאריים נוספים, לנוחותם של ההורים ומבוגרים אחראיים נוספים בסביבתו הקרובה של המטופל. החיישן מוצמד לעור ומוחלף מדי שבוע והתצוגה נוחה למשתמשים וכוללת עיבוד התוצאות לגרפים מוחשיים וברורים.

הכנס ייפתח בהדלקת נר שני של חנוכה על ידי נציגי כלל הדתות בגליל, עם הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב”ד צפת, ד”ר עומר כיאל, המפקח הארצי על האימאמים מטעם משרד הפנים, הרב ישראל קופילביץ’, משגיח הכשרות וענייני הדת במרכז הרפואי זיו, השייחים מג’די חלבי ואבדאח אחמד והכומר מודר סלמאן. לאחר הדלקת הנרות יקיימו אנשי הדת, פאנל אודות היבטים דתיים בנושא הסוכרת ביניהם: קידום המודעות לסוכרת בקרב הקהילות אותן הם מנהיגים, יישוב סוגיות תזונה נכונה מול כשרות, צום וחגים, מתן סיוע ותמיכה רוחנית למשפחות שילדיהם סוכרתיים ועוד. בהמשך יינתנו הרצאות, ביניהן: פרופ’ רם וייס, מנהל חטיבת הילדים בבית החולים רמב”ם, על המוגלובין מסוכרר, ד”ר אלחנדרו רויזנטול מנהל היחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי זיו יחד עם ד”ר זינת עואדה, האחראית על המרפאה לרפואת הפה בזיו, על הקשר בין סוכרת לבריאות הפה והשיניים ועוד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה