האם Dutasteride מהווה את הטיפול היעיל ביותר כנגד אלופציה אנדרוגנית? (JAMA Dermatol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי טיפול יומי ב- Dutasteride (דואודרט) במינון של 0.5 מ”ג יעיל יותר מ-Minoxidil ו-Finasteride בספירת כלל השערות לאחר 24 שבועות במבוגרים עם אלופציה אנדרוגנית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות היעילות היחסית של שלוש תרופות נפוצות לטיפול באלופציה אנדרוגנית: Minoxidil, Dutasteride ו-Finasteride. כעת הם השלימו סקירה שיטתית במאגר PubMed ובחנו את היעילות היחסית של כל מינון וצורת מתן של אחת משלוש התרופות הללו בגברים עם אלופציה אנדרוגנית.

לאחר חיפוש ראשוני שהוביל לזיהוי 848 מאמרים, 23 מחקרים ענו על קריטריונים הסקירה.

מהנתונים עולה כי העליה הגדולה ביותר בסך ספירת שערות בנקודת הזמן הראשונה תוארה עם Dutasteride במינון יומי של 0.5 מ”ג. תרופה זו במינון זה הייתה טובה יותר מטיפול ב-Finasteride במינון 1 מ”ג (הבדל ממוצע של 7.1 שערות/סמ2). בנוסף, מתן Dutasteride במינון יומי של 0.5 מ”ג היה יעיל יותר ממספר מינונים של Minoxidil, כולל מינון יומי של 0.25 מ”ג (הבדל ממוצע, 23.7 שערות/סמ2), מינון יומי של 5 מ”ג (הבדל ממוצע, 15 שערות/סמ2) ותמיסה של 2% (הבדל ממוצע, 8.5 שערות/סמ2).

מהערכת תוצא הסיום המשני של ספירת שיער טרמינאלי לאחר 24 שבועות, הטיפול ב-Minoxidil במינון 5 מ”ג הוביל לשיפור טוב יותר ממספר פורמולות אחרות של אותה תרופה, כולל מינון יומי של 0.25 מ”ג (הבדל ממוצע, 43.6 שערות/סמ2), פורמולה מקומית של 2% (הבדל ממוצע, 29.3 שערות/סמ2) ופורמולה מקומית של 5% (הבדל ממוצע, 29.8 שערות/סמ2).

עוד עולה מהנתונים כי Minoxidil במינון יומי של 5 מ”ג הדגים תועלת גדולה יותר משמעותית מ-Finasteride במינון יומי של 1 מ”ג (הבדל ממוצע של 10.4 שערות/ סמ2).

לאחר 48 שבועות, מתן Finasteride במינון יומי של 5 מ”ג היה עדיף על Minoxidil בריכוז 2% (הבדל של 20.7 שערות/ סמ2) בספירת השערות הכוללת.

העליה המשמעותית ביותר בספירת שער טרמינאלי לאחר 48 שבועות תוארה עם Finasteride במינון יומי של 1 מ”ג, אשר הדגים שיפור משמעותי בהשוואה ל-Minoxidil מקומי בריכוז 2% (הבדל ממוצע של 32.1 שערות/ סמ2) או 5% (הבדל ממוצע של 26.2 שערות/ סמ2).

ממצאי סקירה זו מעידים כי מתן יומי של Dutasteride במינון 0.5 מ”ג הינו הטיפול בעל הסיכוי הגבוה ביותר להוות את התכשיר היעיל ביותר לטיפול באלופציה אנדרוגנית.

JAMA Dermatol 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה