המשמעות הפרוגנוסטית של עליה או ירידה במשקל במבוגרים עם מחלת לב מולדת (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בהקפדה על משקל גוף תקין בחולים עם מחלות לב מולדות ונקיטת צעדים לעידוד ירידה במשקל בקרב אלו עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש עדויות סותרות באשר לקשר בין השמנה ובין התוצאות הקליניות במבוגרים עם מחלת לב מולדת וההשפעות של עליה או ירידה במשקל אינן ברורות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את הקשר בין שינויים במדד מסת הגוף ובין התוצאות הקליניות במבוגרים עם מחלת לב מולדת.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל את כל המבוגרים עם מחלת לב כלילית שהשלימו הערכה כלילית בתחילת המחקר וחמש שנים לאחר מכן. עליה במשקל וירידה במשקל הוגדרו כשינוי של 5% ומעלה במדד מסת הגוף מתחילת המחקר. החוקרים בחנו את פרופיל הסיכון הקרדיווסקולארי, כולל לחץ דם, רמות LDL והמוגלובין מסוכרר ואת ההיסטוריה של אירועים קרדיווסקולאריים, כולל אשפוז עקב אי-ספיקת לב, השתלה ותמותה.

מדגם המחקר כלל 3,407 מבוגרים עם מחלת לב מולדת, כאשר במחציתם (1,804 חולים, 53%) משקל הגוף היה יציב, בלמעלה משליש (1,291 חולים, 38%) תועדה עליה במשקל ובחלק קטן (312 חולים, 9%) תועדה ירידה במשקל לאורך המעקב. חציון השינוי במדד מסת הגוף עמד על 3%+.

הממצאים הצביעו על קשר בין מדד מסת הגוף ההתחלתי והשינוי במדד מסת הגוף לאורך המעקב ובין החמרת פרופיל סיכון קרדיווסקולארי טרשתית עם מדדים גבוהים יותר של לחץ דם, רמות LDL והמוגלובין מסוכרר, לצד עליה באירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם השמנה בתחילת הדרך.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע מהן ההתערבויות הטובות ביותר לשמירה על משקל גוף תקין באוכלוסייה זו.

 

Int J Cardiol, Sep 18, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה