זן האומיקרון גורם פחות לקורונה מתמשכת (The Lancet)

מחקר חדש שנערך בשווייץ מצא שעובדי שירותי הבריאות שנדבקו ב- COVID-19מזן האומיקרון היו בעלי סבירות נמוכה יותר לפתח תסמיני קורונה ממושכים בהשוואה לאלו שנדבקו בזן המקורי

מחקר חדש שנערך בשווייץ מצא שעובדי שירותי הבריאות שנדבקו ב- COVID-19מזן האומיקרון היו בעלי סבירות נמוכה יותר לפתח תסמיני קורונה ממושכים בהשוואה לאלו שנדבקו בזן המקורי. המחקר שהוצג בקונגרס האירופי למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות בחודש אפריל ופורסם ב-The Lancet, מצביע על כך שאנשים שנדבקו בזן הקורונה המקורי בשלביה המוקדמים של המגיפה התייצגו עם תסמינים מתמשכים אפילו 18 חודשים לאחר ההחלמה.

החוקר הראשי, ד”ר פיליפ קולר, בית החולים הקנטונלי סנט גאלן, אמר כי “בקרב האוכלוסייה הצעירה והבריאה, הסיכון לקורונה מתמשכת (Long COVID) לאחר זיהום בזן האומיקרון, ללא תלות בסטטוס החיסוני, הוא נמוך מאוד, ולכן גל האומיקרון לא יהיה הרסני כפי שחששו רבים”.

המחקר הנוכחי כלל מעקב של שנתיים אחר 1,201 עובדי שירותי בריאות בתשע רשתות בריאות מקומיות. החוקרים עקבו אחר הסטטוס החיסוני של המשתתפים והשוו את התסמינים שלהם עם קבוצת ביקורת. המשתתפים מילאו שאלונים מקוונים במהלך תקופת המעקב שכללו שאלות אודות תסמינים מתמשכים של נגיף הקורונה (אובדן טעם או ריח, נשירת שיער, חולשה ועוד) ומידת עייפות.

תוצאות המחקר הראו כי המשתתפים שנבדקו בנגיף המקורי היו בסיכון גבוה ב-67% לפתח תסמינים מתמשכים בהשוואה לקבוצת הביקורת. אמנם עצמת התסמינים פחתה עם הזמן, אך הם השפיעו גם 18 חודשים לאחר ההחלמה מהקורונה. שיעורי העייפות של המשתתפים היו דומים בקרב קבוצות המחקר. קולר ציין כי גודל המדגם במחקר אינו גדול במיוחד וכי הקבוצה שנחקרה אינה משקפת את האוכלוסייה הכללית, שכוללת גם אנשים מבוגרים יותר, ואנשים עם בעיות רפואיות אחרות.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה