מה בין צריכת לוטאולין ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה ותמותה לבבית בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Diabetol Metab Syndr)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes & Metabolic Syndrome מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מה עולה כי הגברת צריכה תזונתית של לוטאולין מלווה בירידה בסיכון לתמותה מכל-סיבה, בפרט תמותה עקב מחלות לב, בחולים עם סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לוטאולין הינו פלבנואיד נפוץ בתזונה היומיומית, בעל פעילות פוטנטית כנגד סוכרת. עם זאת, ההשפעה הפרוגנוסטית של לוטאולין בחולים עם סוכרת מסוג 2 עדיין אינה ידועה והמחקר הנוכחי נועד למצוא מענה לשאלה זו.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל 2,461 חולים עם סוכרת מסוג 2 מסקר National Health and Nutrition Examination Survey. הערכת צריכה תזונתית של לוטאולין התבססה על סוג וכמות המזון שצרכו המשתתפים לאורך 24 שעות.

מהנתונים עולה כי חציון צריכת לוטאולין עמד על 0.355 מ”ג/יום (טווח בין רבעוני של 0.130-0.835 מ”ג/יום).

לאורך תקופת המעקב (חציון של 8.4 שנים), תועדו 561 מקרי תמותה מכל-סיבה, כולל 136 מקרי תמותה לבבית.

כל עליה של יחידה אחת בצריכת לוטאולין לוותה בירידה של 7% בסיכון לתמותה מכל-סיבה (p=0.024) ולירידה של 22.6% בסיכון לתמותה עקב מחלות לב (p=0.001) בחולים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים זיהו קשר מנה תגובה הפוך בין צריכת לוטאולין (בטווח 0.005-9.870 מ”ג/יום) ובין הסיכון לתמותה.

הממצאים נותרו עקביים גם בחלוקה לפי גיל, מין, גזע, מדד מסת גוף, המוגלובין מסוכרר ומשך סוכרת מסוג 2. יתרה מזאת, הגדלת צריכת לוטאולין נקשרה עם רמות CRP נמוכות יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על השפעה מגנה אפשרית של לוטאולין מפני תמותה מכל-סיבה ותמותה לבבית בחולים עם סוכרת מסוג 2,. ההשפעה המגנה הנ”ל עשויה לנבוע מהתכונות האנטי-דלקתיות של לוטאולין.

Diabetol Metab Syndr. 2023 Mar 25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה