טיפול ב-Cyclobenzaprine מפחית כאב ומשפר איכות שינה בחולים עם פיברומיאלגיה (מתוך הודעת Tonix Pharmaecuticals)

כאב גב

בחולים עם פיברומיאלגיה שקיבלו טבליה תת-לשונית של Cyclobenzaprine תועדה ירידה במדדי כאב יומי ושיפור באיכות השינה, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים צורך בתרופות חדשות ובטוחות, הנסבלות בצורה טובה יותר, לטיפול בחולים עם פיברומיאלגיה. הם מצפים לראות את תוצאות ניתוח הביניים של מחקר RESILIENT, הצפויות ברבעון הבא, מחקר בשלב 3 לאישור התועלת של TNX-102 SL בחולים עם פיברומיאלגיה.

החוקרים הציגו את נתוני היעילות והבטיחות המוקדמים של TNX-102 SL במהלך כנס ה-International Congress on Controversies in Fibromyalgia. על-פי הודעת החברה, מחקר RELIEF בשלב 3 הראה כי בחולים שטופלו ב-TNX-102 SL תועד סיכוי גבוה יותר משמעותית לירידה במדדי כאב יומי על-רקע פיברומיאלגיה, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (p=0.01).

תוצא הסיום העיקרי של המחקר היה שיפור של 30% ומעלה במדדי כאב עם תרופת המחקר לעומת טיפול הדמה. בסך הכול, 47% מהחולים הגיבו לטיפול ב-TNX-102 SL, בעוד ש-35% הגיבו לפלסבו (P=0.006). בנוסף, הטיפול ב-TNX-102 SL במינון 5.6 מ”ג הדגים שיפור בתוצאי סיום משניים, כולל שיפור איכות שינה, ירידה בעייפות ותסמינים גלובאליים ספציפיים לפיברומיאלגיה.

הטיפול ב-TNX-102 SL גם נסבל היטב, כאשר בשתי הקבוצות תועדו שיעורים דומים של הפסקת הטיפול. תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בקרב חולים תחת הטיפול הפעיל הייתה ירידה בתחושה.

המדגם הסופי של המחקר כלל 503 משתתפים.

תוצאות מחקר RELIEF צפויות להתפרסם ברבעון האחרון של שנת 2023.

החוקרים מסכמים וכתבים כי בחולים עם פיברומיאלגיה שטופלו ב- Cyclobenzaprine תועד שיפור בכאב בהשוואה למטופלים בפלסבו, זאת לצד שיפור באיכות השינה ובתחושת העייפות.

מתוך הודעת Tonix Pharmaecuticals

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה