טיפול ב-Cabergoline יעיל ובטוח למניעת הנקה לאחר אובדן הריון או הפלה בטרימסטר שני (Obstet & Gynecol)

במאמר שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר אקראי ומבוקר, מהן עולה כי Cabergoline מהווה טיפול יעיל ונסבל היטב למניעת תסמינים בשד לאחר אובדן הריון או הפלה בטרימסטר שני.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של Cabergoline בהפחתת תסמינים בשדיים לאחר אובדן הריון או הפלה בטרימסטר שני. לצורך כך השלימו החוקרים מחקר כפל-סמיות להשוואת Cabergoline במינון 1 מ”ג פעם אחת אל מול פלסבו למניעת גודש מטריד בשד לאחר ניקוי רחמי בטרימסטר שני.

מדגם המחקר כלל נשים לאחר 18-28 שבועות היריון, ללא התווית-נגד לתרופת המחקר. המשתתפות השלימו סקר אלקטרוני בתחילת המחקר ובמספר נקודות זמן לאורך שבועיים לאחר הפרוצדורה להערכת תסמינים בשדיים ואירועים חריגים.

התוצא העיקרי יה כל תסמין בשד (משלב תסמינים שכלל גודש, דלף חלב, רגישות וצורך במשככי כאבים) לאחר ארבעה ימים). החוקרים תכננו לכלול במחקר 80 נשים במטרה להדגים הבדל של 30% בתסמינים בשדיים (עוצמה של 80%) וכן כללו תת-קבוצה של נשים ששבו להערכת רמות פרולקטין בדם.

מדגם המחקר כלל 73 נשים, כאשר המאפיינים הדמוגרפיים היו דומים בין הקבוצות: חציון גיל הריון של 21 שבועות, 56.2% מהנשים לא ילדו בעבר, 34.2% היו היספאניות. בתחילת המחקר, תסמינים מדווחים בשדיים היו דומים בין הקבוצות.

בין 69 הנשים שהשיבו על הסקר לאחר 4 ימים, שיעור נמוך יותר משמעותית של נשים שטופלו ב- Cabergoline דיווחו על תסמין כלשהו בשדיים, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (27.8% לעומת 97%, P<0.001) ושיעור נמוך יותר דיווח על תסמינים מטרידים (2.8% לעומת 33.3%, p=0.001). הבדלים אלו נותרו לאורך 14 ימים.

שיעורי היארעות וחומרת תופעות לוואי מטרידו היו דומים בין הקבוצות: התופעות הנפוצות כללו עצירות, עייפות וכאבי ראש.

רמות פרולקטין בדם היו דומות בתחילת המחקר, כאשר לאחר ארבעה ימים תועדו רמות פרולקטין ממוצעות של 6.5 ננוגרם/מ”ל באלו שטופלו ב- Cabergoline ושל 18.0 ננוגרם/מ”ל באלו בזרוע הפלסבו (p=0.049).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות וסבילות מתן Cabergoline למניעת הנקה בנשים לאחר אובדן הריון או הפלה בטרימסטר שני.

Obstet & Gynecol, June 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה