סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי (מתוך הכנס השנתי מטעם CHEST)

סוכרת DIABETES

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם CHEST עולה כי אבחנה של סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה ראשונה מסוגה במטרה לבחון את הקשר בין אבחנה של סוכרת ובין הסיכון לתמותה בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי. הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-Embase והתמקדו בשבעה מחקרים שפורסמו במהלך עשר השנים וכללו 4,590 חולים (67.2% נשים) עם יתר לחץ דם ריאתי במטרה לקבוע את ההשפעה של סוכרת על הסיכון לתמותה באוכלוסייה זו.

מרבית המחקרים היו מחקרי עוקב, אך אחד מהשבעה היה מחקר אקראי ומבוקר. מבין כלל החולים שנכללו במחקרים אלו, 682 חולים  (גיל ממוצע של 55.15 שנים) עם יתר לחץ דם ריאתי סבלו מסוכרת, כאשר 3,908 (גיל ממוצע של 54.81 שנים) היו ללא סוכרת.

בהשוואה לחולים ללא סוכרת, באלו עם מחלת הרקע תועד סיכון גבוה כמעט כפליים לתמותה (יחס סיכויים של 1.89, רווח בר-סמך 95% של 1.28-2.80).

מאחר והחוקרים קבעו כי תועדה הטרוגניות רבה בין המחקרים שנכללו בסקירה, הם השלימו ניתוח רגישות שכלל את אחד המחקרים. בעקבות זאת חלה ירידה משמעותית בהטרוגניות והחוקרים מצאו כי הסיכון לתמותה היה גבוה עוד יותר בקרב אלו עם סוכרת לעומת חולים ללא סוכרת (יחס סיכויים של 2.07, רווח בר-סמך 95% של 1.58-2.70).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי, אבחנה של סוכרת הינה גורם סיכון אפשרי לתמותה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין סוכרת ובין יתר לחץ דם ריאתי.

מתוך הכנס השנתי מטעם CHEST

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה