בית החולים השיקומי מדיקל קר מציע את מחלקת ההחלמה המסייעת בקיצור האשפוז

בית החולים השיקומי מדיקל קר החליט לענות על הצורך לפנות מיטות אשפוז ולקצר את אשפוז ההחלמה בבתי חולים ופתח מחלקת החלמה לאחר השחרור מאשפוז. המחלקה מיועדת לחולי סוכרת שאושפז  בביה"ח לפחות 4 לילות או כל חולה לאחר ניתוח או שאושפז בבית חולים לפחות 5 לילות וטרם חלפה תקופה של חודשיים מיום שחרורו מביה"ח.

המלחמה האחרונה הציפה את מחלקות השיקום בפצועים, והותירה חולים “רגילים”, שעברו ניתוחים, או היו מאושפזים לתקופות ממושכות בשל מחלת סוכרת וסיבות נוספות, ללא מענה שיקומי ראוי. הם נשלחו לשיקום בבית, שלא תמיד התאים לצרכיהם או ליכולות הפיזיות בבית.

מחלקת ההחלמה מציעה שילוב אינטגרטיבי, פיזי ונפשי הכולל מגוון טיפולים פרא רפואיים בשיטה שפותחה והוכחה מחקרית. שיטת InHeal, יוצרת תהליך מובנה רגשי משמעותי וריפוי פנימי עמוק באמצעות טיפול במגוון רחב ועשיר של גישות, ובתהליך הוליסטי. במחלקות תמצאו גם ציוד טכנולוגי מתקדם לטיפול רגשי ולהעצמת החוסן, כולל משקפי תלת ממד, ואפליקציות ייחודיות לשיפור זיכרון ולחיזוק יכולות קוגניטיביות. במחקר שבוצע בשיתוף עם בית החולים שערי צדק. השילוב הוכח כמסייע בשיפור מדדים פיזיים ונפשיים ומקצר משמעותית את תקופת ההחלמה. המחלקה שעברה שיפוץ לאחרונה, כוללת 36 מיטות על שטח של 1250 מ”ר, בחדרים מרווחים המיועדים ל-1-2 מטופלים. צוות המחלקה כולל אחיות, מטפלים, רופא 24/7 ופיזיותרפיה.  בהמשך תוכשר המחלקה לטיפול בהחלמה לאחר אירוע לב. בנוסף ניתן להציע את האשפוז במחלקה למי שלא זכאי לשיקום ביתי או שהבית לא הונגש עדיין.

מוטי קפלון סמנכ”ל שיווק מדיקל קר: “מאז תחילת המלחמה אנו מקבלים מדי יום עשרות רבות של פניות של חולים ומשפחותיהם, הזקוקים לשיקום כיוון שמרכזי ההחלמה בארץ הוסבו ברובם לטיפול בפצועים. לכן בית החולים השיקומי מדיקל קר,  מתגייס לסייע לבתי החולים בארץ ומציע לחולים הזקוקים להחלמה, מחלקת ההחלמה, אשר עוטפת אותם 24/7 במענה טיפולי כולל, פיזית ורגשית, על צרכיהם”.

מדוע יש צורך בשיקום לאחר אשפוז ממושך בשל ניתוחים או סוכרת?

פעמים רבות, לאחר סיום תקופת אשפוז בבית החולים, חווים ירידה דרמטית בתפקוד וזקוקים לסיוע בחיזוק מסת שריר, אחזור פעולות יומיומיות ועוד. הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי בירידה בכושר ההליכה ובעצמאות, במעבר משכיבה לישיבה, ובתפקודים בסיסיים אחרים בעקבות ריתוק ממושך למיטה על רקע זיהומים חמורים, מחלות נשימתיות מורכבות, ניתוחים מורכבים וכו תהליך זה הוא מורכב וארוך טווח, ודורשת ליווי של צוות רפואי רב-מקצועי המלווה את המטופל ובני משפחתו בתהליך עד השחרור הביתה וזמין עבורם 24/7.’.

איך מתבצע הליווי במחלקת ההחלמה?

מחלקת ההחלמה במדיקל קר מציעה טיפול מקיף הכולל פיזיותרפיה, רופא 24/7 וכוח עזר. היא מאוישת על ידי צוות רב תחומי על מנת לסייע למטופלים להשיב לעצמם את הכוח, הניידות והמיומנויות הדרושות לחיי היומיום. המטרה העיקרית היא לשפר את הבריאות הכללית והתפקוד כדי שיוכלו להשיג את רמת העצמאות הגבוהה ביותר האפשרית לאחר השחרור.

לצד טיפול רפואי והשגחה צמודה 24/7 של צוות אנשי מקצוע מתחום הרפואה הרב תחומית נבנית לכל מטופל תכנית פרטנית –המספק ליווי אישי למטופל וגם לבני משפחתו המלווים אותו בתקופה המאתגרת. מחלקת ההחלמה מבטיחה רצף טיפול שמקשר בין האשפוז לבין החזרה לחיים רגילים.

שאולי הרציק פז מנכל בית החולים מדיקל קר: “מטופל שיוצא מבית החולים במצב פיזי ירוד, חש, אולי לראשונה בחייו, חוסר אונים בשל העצמאות שנפגעה. ההשפעה הרגשית של תחושה כזו, מביאה למצב נפשי קשה אשר ידוע כפוגע בקצב ההחלמה והשיקום. לכן יישמנו במחלקה את השיקום האינטגרטיבי, המחבר בין גוף לנפש על מנת לספק את המענה הכולל המביא לריפוי מהיר ויעיל ומקצר משמעותית את זמני האשפוז”.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה