עוד ראיות לטיפול ב-tenecteplase בשבץ איסכמי (ESOC)

שבץ מוחי
הטיפול התרומבוליטי, tenecteplase, נכשל באופן גבולי להראות אי-נחיתות לעומת alteplase בניסוי הקליני, אך הניסוי הופסק מוקדם לאחר שמחקרים קודמים הראו את אי-הנחיתות של tenecteplase

הטיפול התרומבוליטי, tenecteplase, נכשל באופן גבולי להראות אי-נחיתות לעומת alteplase בניסוי הקליני TASTE בתוך 4.5 שעות מהופעת התסמינים שנבחר בעזרת הדמיית פרפוזיה בחולים עם שבץ איסכמי חריף. עם זאת, הניסוי הופסק מוקדם לאחר שמחקרים קודמים הראו את אי-הנחיתות של tenecteplase ל-alteplase, ובכך הפחיתו את כוחו. בנוסף, הניתוח פר-פרוטוקול דווקא כן עמד בקריטריונים של אי-נחיתות.

מטה-אנליזה מעודכנת של כל המחקרים שהשוו בין שני התרומבוליטים, כולל תוצאות ה-TASTE העדכניות הללו, הוכיחה לראשונה כי tenecteplase עדיף על alteplase להחלמה מעולה (ציון Rankin Scale [mRS], 0-1) 3 חודשים לאחר שבץ מוחי. ניסוי ה-TASTE והמטה-אנליזה המעודכנת הוצגו במאי בכנס השנתי של ארגון השבץ האירופי (ESOC) 2024.

“ניסוי ה-TASTE הוא ניסוי השלב 3 היחיד של tenecteplase שהשתמש בהדמיית פרפוזיה מתקדמת לבחירת חולי שבץ, מה שנותן זיהוי מדויק של שבץ איסכמי ומוציא חולים שעשויים לסבול ממצבים המחקים שבץ”, אמר המחבר הראשי, “לכן, התוצאות מוסיפות ביטחון שעם המידע הנוסף שסופק על ידי הדמיית פרפוזיה המראה שאנחנו מטפלים בחולים הנכונים, אנחנו עדיין רואים אי-נחיתות של tenecteplase ל-alteplase”. “זה נותן משקל רב לראיות הקודמות שהראו אי-נחיתות של tenecteplase לעומת alteplase, כאשר המטה-אנליזה המעודכנת מעידה כעת על עליונות”, הוסיף.

עוד הוא הוסיף כי תוצאות מטא האנליזה “די סוגרות את הפרק של tenecteplase לעומת alteplase בחלון הטיפול המוקדם עבור תרומבוליזה בשבץ איסכמי (בתוך 4.5 שעות מהופעת הסימפטומים). כרגע יש מחסור עולמי ב-tenecteplase, אבל ברגע שזה נפתר, אז אני חושב שרוב בתי החולים יעברו מ-alteplase ל-tenecteplase”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה