מחנכי סוכרת

האם טיפול בסטטינים מפחית תמותה גם דיירי בית אבות? (Neurology)

טיפול בסטטינים היה קשור לשיפור בתמותה בקרב דיירי בית אבות מבוגרים, ללא קשר למצב הדמנציה, כך הראה מחקר חדש שפורסם ב-Neurology

טיפול בסטטינים היה קשור לשיפור בתמותה בקרב דיירי בית אבות מבוגרים, ללא קשר למצב הדמנציה, כך הראה מחקר חדש שפורסם ב-Neurology. המחקר הוא בין המחקרים הראשונים שבחן האם טיפול בסטטינים בדיירי בית אבות מבוגרים מציע יתרון גם במונחים של תמותה, במיוחד בקרב אנשים עם דמנציה, קבוצה שלא הוכללה ברובה מניסויי סטטינים קודמים.

סטטינים הם קו הטיפול הראשון למניעת מחלות לב וכלי דם טרשתיות (ASCVD), אך ידוע כי הם כוללים גם סיכונים לחולים שבירים או תלויים בטיפול. ניסויים קליניים רבים קודמים לא כללו משתתפים מבוגרים עם מחלות נלוות מרובות, במיוחד אלו עם דמנציה. לכן חסרו ראיות לגבי יעילות התרופות באוכלוסייה זו.

המחקר שכלל תקופת מעקב של כ-4 שנים על כמעט 300,000 דיירי בית אבות גילה שטיפול בסטטינים היה קשור בסיכון נמוך ב-40% לתמותה מכל הסיבות בהשוואה לאי-שימוש בסטטינים באלה ללא דמנציה וסיכון נמוך ב-20% באלה עם דמנציה. “ממצאים אלה עשויים לספק ראיות התומכות בשימוש המתמשך בסטטינים בחולים סיעודיים מבוגרים עם מצבים רפואיים מרובים”, אמרה המחברת הראשית של המחקר.

ממצאי המחקר הותאמו לגיל, מין, פרפור פרוזדורים, ASCVD ומצבים אחרים, כמו גם תרופות, כשהיתרונות נותרו עקביים גם לאחר אי הכללה של משתתפים עם היסטוריה של ASCVD ובתת-קבוצות מרובדות לפי מין גיל, רמת טיפול וסוג דמנציה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה