רדיולוגיה

עליה חוזרת במקרי דלקת ריאות מהלכת לאחר הירידה במקרים במהלך מגפת הקורונה (MMWR)

מנתונים חדשים מארצות הברית שפורסמו ב-Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי בעונת 2023-2024 נרשמה עליה חוזרת בשיעור מקרי זיהום נשימתי משנית ל-Mycoplasma pneumoniae בארצות הברית, זאת לאחר ירידה בשיעור המקרים במהלך מגפת הקורונה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Mycoplasma pneumoniae כולל תסמינים נשימתיים קלים, כאשר המצב הקליני לעיתים מכונה דלקת ריאות מהלכת (Walking Pneumoniae). בדומה לזיהום בשפעת או RSV, הזיהום ב-Mycoplasma pneumoniae ירד משמעותית במהלך השנים הראשונות למגפת הקורונה. עם זאת, עם שכוך המגיפה, נרשמה עליה בשלושת הזיהומים האמורים.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר National Syndromic Surveillance Program של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית וממערכת New Vaccine Surveillance Network. הנתונים כללו מידע אודות ילדים ומתבגרים שפנו ליותר מ-6,500 חדרי מיון בארצות הברית עם תסמינים דמויי-דלקת ריאות.

מהנתונים ממאגר NSSP עולה כי שיעורי אבחנות על-רקע Mycoplasma pneumoniae ירדו מ-11.5% בתקופה שרם המגיפה לבין 2019-2020 עד 0.35% בשנים 2020-2023 לפני עליה ל-0.89% בין ספטמבר ועד דצמבר בשנת 2023.

בדומה, הנתונים ממאגר NVSN עלה כי שיעורי אבחנות על-רקע Mycoplasma pneumoniae ירדו מ-1.2% בתקופה שקדמה למגפה ל-0.04% במהלך המגפה, לפני עליה ל-0.53% לאחר המגיפה.

החוקרים קוראים למטפלים לקחת בחשבון את אפשרות זיהום ב-Mycoplasma pneumoniae כחלק מהאבחנה המבדלת של מקרים של דלקת ריאות שנרכשה בקהילה במהלך עונות הזיהומים הנשימתיים בסתיו ובחורף. למרות חשש אודות עמידות לתכשירים אנטי-מיקרוביאליים, מקרולידים עדין מהווים את קו הטיפול הראשון המומלץ במקרים של זיהום ב-Mycoplasma pneumoniae בארצות הברית.

MMWR, Feb 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה