‘איכות כשגרת עבודה במרכז רפואי קפלן’

כנס האיכות הראשון של המרכז הרפואי קפלן, התקיים ביום ה’, ב- 30/10/2003, באודיטוריום של המרכז הרפואי.

הכנס היווה ביטוי לעשייה ולפעילות העניפה של מנהלים ועובדים מכלל הסקטורים בביה”ח, לשיפור איכות הטיפול ואיכות השרות ללקוחות. פעילות, אשר באה לידי ביטוי בעשרות צוותי שיפור הפועלים במסגרת מחלקות ויחידות ביה”ח בתחומים כגון: מתן מידע ויחס למטופלים ולבני המשפחה, ייעול תהליכי עבודה, תקשורת בין צוותית, ועוד. יצירת תרבות ארגונית של מדידת איכות השירות באמצעות סקרי שביעות רצון לקוחות, ומתן משוב על מתן השירות בעקבות קבלת מכתבי תודה ו/או תלונה.

תכנית הכנס כללה הרצאת אורח של השר מאיר שטרית, בנושא “איכות בשלטון הציבורי”, מצגות נבחרות של צוותי איכות ושירות שפעלו במחלקות: א.א.ג, פנימית ג’, כירורגית ב’ ובמכון הדימות (רנטגן), תערוכת פוסטרים המציגים עבודות של המחלקות: יולדות, ילודים, עיניים, טיפול נמרץ כללי, המרפאה לבריאות הנפש, המכון הפיזיקלי (פיזיותרפיה) ומערך המעבדות. כמו כן, התקיימה תכנית אמנותית “הקונצרט של החיים” מופע יחיד של המנצח ניר ברנד, ולבסוף חלוקת פרסים לצוותי שיפור מצטיינים ולמחלקות וליחידות מצטיינות .

ד”ר יוסי בר-אל, מנהל ביה”ח, ציין כי מרכז רפואי קפלן רואה את ייעודו כמרכז רפואי אזורי המספק שירותי רפואה איכותיים וכוללניים לתושבי האזור ואת ייחודו במצוינות השירות. במסגרת דבריו הכריז מנהל ביה”ח על הפעלת נדבך נוסף בתהליך השיפור המתקיים בבית החולים, ומעתה יתקיימו במקביל תהליכי שיפור הן בשירות והן באיכות הטיפול הרפואי והסיעודי שהם לב ליבה של העשייה הרפואית. לסיכום, ציין בסיפוק כי העובדים יכולים להיות גאים בהישגיהם וכי הוא, אישית, גאה לעמוד בראש ארגון זה.

רחל כהן, מנהלת הסיעוד של ביה”ח, ויו”ר ועדת ההיגוי לשיפור שירות ציינה כי יכולת הבחירה של הלקוח בספקי השירות (רופא משפחה, מנתח, בי”ח, וכו’), לצד הגברת המודעות והמעורבות של הלקוחות והציבור לקבלת שירותי בריאות ברמה מקצועית ואישית גבוהים, הופכים את הצורך לשיפור הטיפול והשירות למשימה רבת אתגר, הכרחית וחיונית.

השר מאיר שטרית ממשרד האוצר, שהוזמן להרצות בנושא “איכות בשלטון הציבורי”ציין בדבריו כי איכות השירות הציבורי בארץ רחוקה מלהיות גבוהה,והציג דוגמאות מניסיונו בראשות עירית יבנה ובמשרד המשפטים.בדבריו התיחס השר גם לארועים האקטואלים והמצב במשק.הרצאתו עוררה ענין רב ותגובות בקרב המשתתפים בכנס.

בין חברי ועדת ההיגוי לשיפור השירות בביה”ח היה דר’ לסרי שנבחר בימים אלה למועצת העיר אשדוד ומיועד לתפקיד ממלא מקום ראש העיר.דר’ לסרי פעל בשנה האחרונה להפעלת תכנית הבטחת איכות קלינית בביה”ח,והבטיח כי ינצל הניסיון שצבר בתחום זה לשיפור איכות השירות לתושבי אשדוד בתפקידו הציבורי.

בסיום הכנס זכו לתעודות הצטיינות המחלקות הבאות :

מחלקות יולדות בשירת לקוחות במחלקות אשפוז

מכון אונקולוגי-בשירות לקוחות במערך האמבולטורי

מחלקה אורטופדית-בשיפור המשמעותי ביותר בשירות לקוחות

יחידת המחשב-בשירות לקוחות פנים

מכון דימות (רנטגן)-מצגת של צוות שיפור מצטיין

המשתתפים הביעו שביעות רצון גבוהה מתכניי היום ומארגונו, וציינו בסיפוק כי הם גאים להשתייך לסגל העובדים של המרכז הרפואי “קפלן”.

מסרה: דנה קידר

דוברת המרכז הרפואי “קפלן”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    התכנים המוצגים באתר זה מיועדים לאנשי צוות רפואי בלבד

    אם כבר נרשמת, יש להקליד את פרטי הזיהוי שלך