Methemoglobinemia קשורה בשימוש בבנזוקאין (Arch Intern Med)

Methemoglobinemia(MHb) הינה סיבוך מסוכן של שימוש ב- benzocaine טופיקלי, קובעת סקירת תופעות לוואי של ה- FDA.

המחלה מאופיינת בריכוזים גבוהים של המוגלובין מחומצן נטול יכולת להוביל חמצן, ויכולה לגרום לכחלון ולסיבוכים מסכני חיים.

החוקרים בדקו את כל הדיווחים לגבי שימוש בבנזוקאין מתוך יותר מ- 800,000 דיווחי תופעות לוואי שנשלחו ל- FDA בין 1997 ו- 2002.

מתוך 198 דיווחים לגבי תופעות לוואי הקשורות בשימוש בבנזוקאין, 132 כללו אבחנה ודאית או סבירה של MHb, נמצאו 107 דיווחים (81%) על תופעות לוואי קשות, ושני מקרי מוות (1.5%).

ב- 93% מהדיווחים התכשיר ניתן כתרסיס, ב- 1.5% כגלולה, ובפחות מאחוז כג’ל. מתוך 67 מקרים בהם דווח המינון, ב- 37 ניתנה מנה אחת של תרסיס, המהווה בערך את המינון המומלץ.

על רופאים העושים שימוש בתרסיס בנזוקאין לצורך אנדוסקופיות, ברונכוסקופיות, אינטובציות וכד’, להיות מודעים לכך שהתכשיר עלול לגרום ל- MHb עם תוצאות מסוכנות, לכך שלצורך זיהוי התגובה יש בדרך כלל צורך ב-  cooximetry, וכי לצורך טיפול יש לתת עירוי מיידי של 1 עד 2 מ”ג לק”ג  methylene blue, כותבים החוקרים.

יתכן ששימוש בתרסיסים עם מנות מדודות, וכן קביעת אזהרה בולטת יותר לעין לגבי הסכנה של MHb, יסייעו בשיפור הבטיחות של מוצרים אלו, הם מסכמים.

Arch Intern Med. 2004;164:1192-1195

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים