משפחה

וירוס ההפטיטיס B יכול להתקיים בכבד של חולי הפטיטיס C כרוניים גם כאשר רמותיו בנסיוב אינן מדידות (J Med Virol)

וירוס ההפטיטיס B (HBV) יכול להתקיים בכבד לאחר self-limited acute hepatitis B, ללא הופעת HBV-DNA בנסיוב. אולם ההשפעה של זיהום סמוי ב- HBV בחולים עם זיהום בהפטיטיס C (HCV) לא נחקרה, כותבים החוקרים.

החוקרים השתמשו ב- PCR וב- in situ hybridization בכדי לבדוק את השכיחות ואת ההשפעה ההיסטולוגית של זיהום HBV בכבד של חולים עם HCV כרוני, בהם לא נמצאו רמות מדידות של HBV-DNA בנסיוב.

בכ- 38% מהחולים עם HCV כרוני נמצא HBV-DNA בכבד, ללא המצאות HVB-DNA בנסיוב. לא נמצא הבדל קליני או אפידמיולוגי בין חולים אלו ובין חולים ללא HBV-DNA בכבד, אולם משך הזיהום הידוע ב- HCV היה קצר יותר בקבוצה הראשונה.

בחולים עם זיהום ב- HCV שמשכו פחות מ-  20 שנים, נמצאו שינויים פיברוטיים ונקרו-אינפלמטוריים קשים יותר בקבוצה החיובית ל- HBV-DNA. הבדל זה לא נמצא בחולים עם זיהום HCV ממושך יותר.

המשך הידוע של הזיהום ב- HCV היה קצר משמעותית בחולים עם אינדקס נקרו-אינפלמטורי של 4 או פחות, ובחולים עם דרגת פיברוזיס של 2 או פחות, בחולים החיוביים ל-   HBV-DNA כבדי.

החוקרים בודקים כעת אם קיים הבדל בגנום של ה- HBV בחולים אלו, בהשוואה לגנום הנמצא בחולי HBV כרוניים, הגורם לחוסר הגילוי של ה- DNA הוירלי בנסיוב.

J Med Virol 2004;73:177-186.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה