משפחה

ג’ל אסטרדיול נרתיקי מספק הקלה מהירה בתסמיני אטרופיה של הלדן והעריה בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

ג’ל אסטרדיול נרתיקי חדש מספק הקלה בתסמיני אטרופיה של הלדן והעריה כבר בתוך שבועיים בנשים לאחר-מנופאוזה, כך עולה מתוצאות מחקר REJOICE, אשר פורסמו בכתב העת Menopause.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעורי אטרופיה של הלדן והעריה במהלך מנופאוזה מגיעים עד 47%. תכשירי אסטרוגן במינון נמוך הביאו להקלה בתסמינים עם ספיגה סיסטמית מינימאלית. במחקר הנוכחי הם בחנו את שיעורי התגובה לג’ל אסטרדיול נרתיקי, TX-004HR במינון 4 מיקרוגרם, 10 מיקרוגרם ו-25 מיקרוגרם, שבועיים לאחר הטיפול ובחנו את התוצאות לאחר שבועיים ניבאו את התגובה לאחר 12 שבועות.

מדגם המחקר כלל 695 נשים לאחר מנופאוזה עם כאב בזמן מגע מיני בדרגה בינונית-עד-חמורה.

לאחר שבועיים, שיעורי התגובה לטיפול (הוגדרה בנוכחות לפחות שניים מבין שלושה תוצאי סיום קליניים: מעל 5% תאים שטחיים בנרתיק, מדד חומציות של פחות מ-5.0 בנרתיק ושיפור בלפחות קטגוריה אחת של כאב במגע מיני) היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (74% עם טיפול במינון 4 מיקרוגרם, 81% עם טיפול במינון 10 מיקרוגרם ו-82% עם טיפול במינון 25 מיקרוגרם, בהשוואה ל-24% בקבוצת הפלסבו).

ההבדל נותר לאחר 12 שבועות (72%, 80% ו-79%, בהתאמה, עם ג’ל אסטרדיול, בהשוואה ל-33% עם פלסבו).

במרבית הנשים בקבוצת ההתערבות אשר הגיבו לטיפול לאחר שבועיים (85%) תועדה תגובה גם לאחר 12 שבועות, בעוד שב-46% מאלו שלא הגיבו לטיפול לאחר שבועיים תועדה תגובה לאחר 12 שבועות.  בהשוואה לנשים שלא הגיבו לטיפול לאחר שבועיים, בנוכחות תגובה לטיפול לאחר שבועיים תועד סיכוי גבוה פי 7.9 לתגובה חיובית לאחר 12 שבועות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו עשויים לסייע לרופאים בייעוץ לנשים לאחר-מנופאוזה עם כאב במגע מיני בדרגה בינונית-עד-חמורה.

Menopause 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה