משפחה

חרדה מעלה את הסיכון לפניות דחופות לטיפול רפואי בקרב ילדים עם אסתמה (Pediatrics)

בילדים ומתבגרים הסובלים מחרדה ודיכאון שיעורים גבוהים של ביקורים דחופים לחדרי מיון בשל אסתמה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-65,000 ילדים עם אסתמה, אשר נכללו במאגר Massachusetts All-Payer Claims Database ומצאו כי כרבע מהם (24.7%) נשאו אבחנה נוספת של חרדה (11.2%), דיכאון (5.8%), או של שתי ההפרעות (7.7%).

יתרה מזאת, בקרב חולים עם דיכאון וחרדה תועד סיכון גבוה כפליים לפניה לחדר מיון בשל מצב חירום רפואי על-רקע אסתמה, בהשוואה לילדים עם אסתמה וללא הפרעות פסיכיאטריות.

שיעור הביקורים בחדר מיון על-רקע אסתמה עמד על 17.1 ביקורים לכל 100 שנות-ילד. עם זאת, בקרב ילדים עם חרדה ודיכאון שיעורים אלו עלו ל-18.9 ביקורים ו-21.7 ביקורים לכל 100 שנות-ילד, בהתאמה. בילדים שסבלו מדיכאון וגם חרדה נרשם השיעור הגבוה ביותר, אשר עמד על 27.6 ביקורים ל-100 שנות-ילד, שיעור גבוה כמעט כפליים מזה שתועד בילדים ללא אבחנה של הפרעות פסיכיאטריות (5.5 ביקורים לכל 100 שנות-ילד).

החוקרים מציעים כי במקרים של אסתמה לא-מאוזנת תחת טיפול תרופתי, רופאי ריאות עשויים לשקול בדיקות סקר לדיכאון וחרדה, או הפניית המטופלים לבדיקות סקר.

Pediatrics. Published online September 24, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה